vrijdag 30 oktober 2015

Politiek Vertilde Zich?



Let u op het taalgebruik van mijn collega's.



Trouw berichtte donderdag 29 oktober 2015 over de hele voorpagina:



Politiek vertilde zich aan Fyra



Onder drie (!) portretten van PVDA-staatssecretaris Wilma Mansveld: 



Ik heb fouten gemaakt. En het is mijn democratische plicht om met mijn aftreden verantwoordelijkheid te nemen voor eventuele fouten van voorgangers.



11 miljard euro aan gemeenschapsgeld verspild als gevolg van 'eventuele fouten van voorgangers' en de 'fouten' van mevrouw Mansveld, die de volksvertegenwoordiging meermaals 'ontijdig, onvolledig of onjuist' heeft 'geïnformeerd.' 



Het werkwoord vertillen: 'iets doen dat men niet aankan, dat te hoog is gegrepen.'



Nu de vragen die de Nederlandse mainstream-pers niet expliciet stellen:



Waarom bezit Nederland een parlement dat incompetent is? Wat kan de burger hiertegen ondernemen om te voorkomen dat deze amateurs nog meer grote blunders maken? 



Trouw meldt voorts: 'Conclusies uit rapport: 



Niet het belang van de reiziger, maar financiële en strategische belangen prevaleerden bij staat en NS.'



Maar dit was al duidelijk voordat het parlementaire onderzoek begon. Dat was juist de reden om uit te zoeken hoe dit kon en wie allemaal schuldig zijn. Wist de Trouw-redactie dit niet, of speelt de krant alleen maar de domme August?




Eén ding is wel duidelijk: het kokette, leesbrilletje van mevrouw Mansveld heeft niet geholpen. En het wonderlijkste is wel het feit dat Wilma een boekhoud-diploma heeft.




1 opmerking:

Sonja zei

In Nederland groeien 400.000 (!) kinderen op in armoede https://decorrespondent.nl/3495/In-Nederland-groeien-400000-kinderen-op-in-armoede-En-dat-is-nergens-voor-nodig/134365275-762eda90

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...