donderdag 11 september 2014

Sea Dragons


Anoniem heeft een nieuwe reactie op uw bericht "William Rivers Pittt 4" achtergelaten: 

Off topic! 

Ik weet het, er zijn belangrijker dingen. In een verloren moment is het misschien toch de moeite waard deze post eens door te nemen.
Of je nu in klimaatveranderingen gelooft of niet.

Kurt Vonnegut: "Anyone that believes in Telekinetics: raise my hand"

Wat mij betreft misschien wel 'het meest betoverende beest op aarde om te waar te nemen' en met uitsterven bedreigd, is the 'Leafy Sea Dragon' en de 'Weedy Sea Dragon' die alleen voor de kust van Australië voorkomen.

"Endemic to the waters off south and east Australia, leafy and weedy sea dragons are closely related to seahorses and pipefish. Leafies are generally brown to yellow in body color with spectacular olive-tinted appendages. Weedies have less flamboyant projections and are usually reddish in color with yellow spots."
http://animals.nationalgeographic.com/animals/fish/sea-dragon/ )

en voor plaatjes van de Leafy Dragon: 
http://www.fishbase.org/photos/thumbnailssummary.php?ID=15908 

Ik stuitte op deze schitterende beelden met commentaar van de onvolprezen David Attenburough en dat moet ik nu gewoon delen!
Zie ze hier in 3 minuten en 36 seconden weergaloos, adembenemend, schitterend!!!

Stel nu dat ze heel lekker waren om te eten. Dan lieten we het niet gebeuren dat ze uitsterven natuurlijk.

Nu de politiek haar dieren-welzijnsbeleid zelf door de WUR heeft laten onderzoeken en de resultaten ervan deze week nader onder de loep worden genomen ben ik benieuwd naar de maatregelen die ze gaan treffen. Anderzijds verwacht ik er absoluut geen bal van! Onthutsend is het! 
"Dierenwelzijn: 2,7 Miljard overtredingen per jaar en nog geen 100 boetes" en het zegt alles over onze mores: 

En kijken we nu dan nog even naar dit alleraardigste lammetje dat waarschijnlijk ook met de fles is gevoed door haar verzorgster, luistert naar de naam 'Winter' en stuiterend de hoek om de gang in komt gestormd als het wordt geroepen. Bestel na deze 7 seconden wat mager Lamsvlees bij de slager, omdat het kan en vergeet het drama. 


Waarschijnlijk had ik deze al eerder gepost

"Six-year-old Mason and a chicken named Love Bird have been best friends ever since they met at the Rifle Creek Ranch in Nevada.
Love Bird wakes Mason up every morning by standing on his bed and hugs him every afternoon when he gets back from school."



Tot zover het dierenjournaal.

Of, wacht even, over kippen gesproken het fenomeen Zwarte Kip, de 'Ayam Cemani' uit Indonesië is een mutatie waarbij zelfs het vlees, de botten, de tong en de binnenkant van de snavel geheel zwart kunnen zijn. Just (wow) so you know. Vreemd en prachtig

Het heeft allemaal niets te maken met: 'Dat we dit nog mochten meemaken'... Er gaat natuurlijk niets fundamenteels veranderen omdat onze nationale economie ervan afhankelijk is, de 'vooruitstrevende' bio-industrie en haar gigantische ecologische footprint. De lobby van de industrie is alomtegenwoordig.
http://www.youtube.com/embed/gDcGz1iVm6U 
Chomsky, een interview uit 2011 over 'How Climate Change Became a 'Liberal Hoax' 

1 opmerking:

anzi zei

Toevallig heb ik 3 dagen geleden mijn kat van 20 jaar in laten slapen en vanochtend pas begraven. Ik vind het bijna een reden om geen dieren te nemen. Wat een drama elke keer.
Fox heeft ook weer een drama
Brandeis faculty emails reveal anti-Israel bias
Fox News

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...