woensdag 29 augustus 2012

Webster Tarpley in Amsterdam


  
Vrijdag 31 augustus | FULL MOON – DeepJournal


PROJECT

WEBSTER TARPLEY (USA)

Webster-Tarpley
Initiated by Robin Wilms
For Magneet Festival... » Overig
by_sa
Is de strijd tegen Syrië de opmaat voor een oorlog met Iran en wat zijn de oorzaken, gevolgen en oplossingen van de financiële crisis?
Daan de Wit nodigt Webster Tarpley uit om hem te laten spreken hierover.
Heb je een vraag, zodat Daan die kan stellen aan een van zijn gasten? Mail die je vraag dan naar info@deepjournal.com of stuur een tweet naar @daandewit
De Wit over Tarpley: ‘Webster sprak ik voor het eerst in 1995, toen ik me met ondermeer met zijn Bush-boek begon in te lezen over Skull & Bones, het geheime genootschap waarover ik later een documentaire ging maken. Ik leerde hem kennen als een goede spreker in de documentaire en een vat van kennis, over heel uiteenlopende onderwerpen. Over de jaren hebben we contact gehouden en in 2008 nodigde ik hem uit voor documentairefestival Docs at the Docks. Tarpley is een bevlogen en gepassioneerd man – soms zelfs bijna niet bij te sturen: laatst hoorde ik Alex Jones, die zijn talent ook heeft ontdekt, zelfs ‘stop, stop, stop’ roepen in een interview met hem om ruimte te scheppen voor een vraag. Tarpley gaat gedegen te werk en heeft zoals je wel vaker ziet bij visionairs zo nu en dan omstreden visies op verleden, heden en toekomst. Ik wil hem vragen naar zijn kijk op de situatie rond Syrië en Iran, ook omdat door mijn boek over Iran mijn hart zo na aan dit actuele onderwerp ligt. Maar we gaan het ook hebben over de economie en zijn blik op de zich versnellende ontwikkelingen. Wat Tarpley typeert is niet alleen zijn kritiek, maar ook zijn betrokkenheid bij het zoeken naar oplossingen om de crisis te overleven en er als maatschappij misschien zelfs beter uit te komen.’

Geen opmerkingen: