zaterdag 18 december 2010

Chris Rutenfrans van de Volkskrant 6

Sonja heeft een nieuwe reactie op uw bericht "Chris Rutenfrans van de Volkskrant 5" achtergelaten: 

ROFL!

Beste mensen, ik wil graag jullie mening voordat ik in een editwar verzeild raak. Ik heb vanavond een aantal externe links verwijderd van de pagina Chris Rutenfrans, omdat de pagina's waar die links naar verwijzen weliswaar door Rutenfrans geschreven zijn, maar niet over Rutenfrans gaan. Deze links waren door een anoniem toegevoegd. Vervolgens komt er een gebruiker Crutenfrans op hoge poten op mijn OP vragen waarom ik dat heb gedaan. Wanneer ik hem verwijs naar de OP van de anoniem als wie hij deze bijdragen heeft gedaan, reageert hij met "dat antwoord voldoet niet" en "ik wil nu antwoord". Ondertussen gaat hij wel weer door met het toevoegen van die links. Ik kan dat natuurlijk weer terugdraaien, maar dan is de editwar al begonnen en dat is dus niet de bedoeling. Wat zijn de meningen van mijn medewikipedianen over de betreffende links? Als de overheersende mening is dat ze wél wat toevoegen, kunnen ze wat mij betreft natuurlijk blijven staan. Groet, Lexw 13 feb 2007 23:00 (CET)

Het lijkt erop dat dhr. Rutenfrans een soort van zelfpromotiepagina aan het opzetten is. Wikipedia is geen persoonlijke webspace (zie: Wikipedia:Wat Wikipedia niet is) en ook geen startpagina of linkverzameling (zie: Wikipedia:Wanneer extern linken). Ik heb de externe links (waarvan er overigens 1 niet werkte en 1 een inlog op de Volkskrantwebsite behoefde) daarom verwijderd. Tjipke de Vries 13 feb 2007 23:44 (CET)

Ik geloof inderdaad dat de heer Rutenfrans het niet goed begrijpt. Zijn toon tegen Lex is ongefundeerd onheus, alsof hij eiser is die een vordering instelt. Zijn bijdragen aan de wikipedie schijnen zich goeddeels te beperken tót het onderwerp Rutenfrans, hetgeen die toonzetting alleen nog maar onaanvaardbaarder maakt. Opnieuw: men is hier redacteur of men is het niet, maar adverteerders en advertorialisten kennen wij niet. En niemand kan zijn eigen encyclopediabiliteit beoordelen, ook de heer Rutenfrans niet. De linkverwijdering is geheel terecht. Vriendelijke groeten, Bessel Dekker 14 feb 2007 06:16 (CET)

Hij heeft de links net weer terug gezet, waarna ik ze weer verwijderd heb. Ik zie overigens nog geen commentaar op zijn oveleg staan. Joris1919 15 feb 2007 23:15 (CET)

Dat zal ik dan wel even doen. Lexw 15 feb 2007 23:20 (CET)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:De_kroeg/Archief_20070221 

Geen opmerkingen:

De Holocaust Is Geen Rechtvaardiging meer Voor Joodse Nazi's

Eitan Bronstein, bezig de geschiedenis van straten, wijken en steden terug te geven aan Palestijnen en daarmee aan de Joden in Israël. . Zev...