woensdag 24 november 2010

Irgoen Olei Holland 4

Henoch Wajsberg heeft een nieuwe reactie op uw bericht "Irgoen Olei Holland 3" achtergelaten:

Attent gemaakt op de schrijfijver van deze blogger het volgende:
1. de doelstellingen, uitgangspunten, standpunten en activiteiten van de Irgoen Olei Holland zijn te vinden op de website van de IOH:
www.ioh.co.il.
2. Mijn foto, die van de IOH website is afgehaald, dient van uw blogsite te worden verwijderd.
3. Alle door mij geschreven artikelen, die deels ook op de IOH website worden gepubliceerd, worden door mij ondertekend. Niet door mij ondertekende artikelen, zelfs als deze op (het Forum van) de IOH website (door anderen) zijn geplaatst en nu deel uitmaken van het archief, kunnen en mogen niet aan mij worden toegeschreven.
4. Ik heb geen enkele behoefte om na mijn vorige reactie en na dit bericht te corresponderen met het duo Jip en Janneke, ofwel: Stan en Sonja (overigens: interessante initialen).

Henoch Wajsberg, voorzitter Irgoen Olei Holland (IOH)


Voorzitter Henoch Wasjberg,

Het spreekt voor zich dat als u zich stoort aan het feit dat uw portret op mijn weblog zichtbaar is, ik deze afbeelding onmiddellijk zal verwijderen. In punt 4 suggereert u dat critici van de zionistische terreur gelijkstaan aan SS-ers. Dat is nu jammer, want mijn vraag aan u die u weigert te beantwoorden was simpelweg:

Hoe staat de Irgoen Olei Holland als organisatie van voormalige Nederlanders tegenover de al jarenlang durende zionistische terreur tegen Palestijnse kinderen.

Ik stelde u die vraag ondermeer naar aanleiding van het feit dat uw organisatie een platform biedt voor het uitdragen van opvattingen die eerder bij de voornoemde SS passen dan bij een fatsoenlijke organisatie. De agenda van Irgoen Olei Holland vermeldt namelijk een bijeenkomst met Wiesje de Lange als enige spreekster. Mevrouw De Lange is een extremiste die de genocide van het Palestijnse volk bepleit, zoals u hieronder kunt lezen:

Over 'Erfdeel en oogappel - Israël in politiek en profetie' van Wiesje de Lange schrijft dr. ir. J. van der Graaf in het Reformatorisch Dagblad:

Wie haar kent van haar jarenlange publicaties in ”Christenen voor Israël” weet eigenlijk al wat er komt. Ze heeft zich de jaren door geprofileerd als de ideologe van de ultrarechtse beweging in Israël, die onverzoenlijk staat tegenover de Palestijnen. Dat Israël ook haar thuisland is en dat ze zich daarvan ook vanuit het Oude Testament rekenschap geeft, is begrijpelijk...
In het vierde hoofdstuk ”Gedachten over gedenken” komt de klap op de vuurpijl. Aan de hand van de tekst „Gedenkt wat Amalek u heeft aangedaan” (Deut. 25:17) wordt Amalek geduid als „de antisemiet” van alle tijden. Het tastbare Amalek wordt vandaag de dag belichaamd door de Palestijnen. „De voor Israël ontstellend schokkende confrontatie met de Palestijn ligt in zijn Amalekkarakter.” En dan is er voor de schrijfster maar één conclusie: „Er is geen oplossing dan de totale vernietiging van dat volk.” Hier ging bij mij het licht uit. Men hoeft mij niet te wijzen op de verderfelijke politiek van Palestijnse leiders, zoals die van Hamas, men hoeft mij ook niet te wijzen op de dreiging van de islam. Mijn solidariteit met Israël, (ook) op grond van de profeten, is voor mij onopgeefbaar. Echter zonder haatgevoelens jegens een volk dat ook een plek mag hebben onder Gods zon. Tot mijn verwondering permitteert ds. G. H. Abma zich een voorwoord in dit boek.

http://www.refdag.nl/artikel/1383882/Beloften+voor+het+beloofde+land.html


AGENDA DETAILS
Op di 14-12
aanvang 09:00 uur
organiseert IOH afd NE/Sha
te Netanya

Contact-ochtend
Na het ontbijt spreekt Wiesje de Lange over haar werk


in hotel Mitzpe Yam; eigen bijdrage: NIS 35


De Irgoen Olei Holland organiseert bijeenkomsten waarbij Wiesje de Lange 'over haar werk spreekt', werk waarin ze pleit voor de uitroeiing van de Palestijnse bevolking, waardoor naar het beloofde land geemigreerde joodse Nederlanders nog meer Lebensraum zullen hebben. In plaats van zich publiekelijk te distantieren van het fascistisch gedachtegoed van Wiesje de Lange maakt Irgoen Olei Holland er reclame voor.

Ik constateer dat u hierop geen reactie wilt geven. Het punt is nu dat uw organisatie, Irgoen Olei Holland, op die manier sympathiseert met het gedachtegoed van de Joodse terroristische beweging Irgoen Zvai Leumi en mijn vraag is daarom toch: waarom? De vraag is ook waarom uw organisatie een platform biedt voor een ongefundeerde aanval op een vredelievende organisatie als Een Ander Joods Geluid. Waarom heeft dit ander joods geluid geen recht van bestaan? Bovendien is de vraag waarom in het bestuur van IOH iemand zit die in strijd met het internationaal recht in bezet gebied woont.

3 opmerkingen:

Sonja zei

"Stan en Sonja (overigens: interessante initialen)"

Die malle Henoch toch. Wat zou hij zijn zonder de nazi's die zijn gedachtengoed legitimeren.

Irgoen, interessante naam.

Anoniem zei

De Israelische politie heeft woensdag en huis gesloopt in de wijk At Tur, niet ver van de Olijfberg. Dat gebeurde net voordat de eigenaar terugkeerde met een uitspraak van de rechtbank op zak, waarin stond dat het huis kon blijven. Abed Zablah, vader van vijf kinderen, liet de brief van de Jeruzalemse rechtbank zien aan een verslaggever van het Franse persbureau AFP. De politie weigerde commentaar.
Eveneens woensdag vernielde het Israelische leger in Massu'a, een dorpje ten zuiden van Nablus en vlak bij de grens met Jordanië, twee stallen en een tent. Die waren volgens het leger zonder vergunning neergezet op zogenoemd 'staatsland'.
Elders in de Jordaanvallei werd in het dorp Abu al-Ajaj woensdagochtend in alle vroegte een aantal stallen, schuren en watertanks vernield. Dat gebeurde een week nadat het leger land van het dorp in beslag had genomen om een nabijgelegen nederzetting te kunnen uitbreiden. Een aantal bewoners dat hun eigendommen wilde verdedigen werd geslagen. Enkelen werden gearresteerd, maar later werden zij op twee na weer vrijgelaten.
Het dorp, dat 135 mensen herbergt die allemaal tot een familie van Bedoeienen behoren, ligt in het gebied bij al-Jiftlik. Het is het dichtstbevolkte gebied in de Jordaanvallei op Jericho na. Er wonen ongeveer 7000 mensen

Via ander joods geluid/Abu Pessimist
24.11.2010

Anoniem zei

Woningmarktpolitiek


Herzlich Willkommen!
Auf dieser Website finden Sie Informationen rund um mein Buch Der entsiedelte Jude. Albert Speers Wohnungsmarktpolitik für den Berliner Hauptstadtbau und natürlich zu meiner Person und zu meiner sonstigen Forschung.

Speers Geschäfte mit der SS - Susanne Willems - [ Vertaal deze pagina ]Susanne Willems, Der entsiedelte Jude. Albert Speer Wohnungsmarktpolitik für ...
www.susannewillems.de/archiv.php?page=Speers...

anzi

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...