zondag 19 september 2010

De NOS

Sonja heeft een nieuwe reactie op uw bericht "Israel as a Rogue State 101" achtergelaten: 

Gelukkig is wordt bezoek niet gesteund door de Nederlandse gemeenten. Volgens de NOS omdat 'het gevoelig ligt'. Nonsens. De joodse nederzettingen zijn illegaal, dus zijn de 'burgemeesters' daarvan ook illegaal. Naast dat het extremisten zijn natuurlijk.
Ik kan ook wel mijn buurman met geweld uit zijn huis zetten en mijzelf vervolgens tot burgemeester van zijn erf benoemen. Alsof iemand dat ook serieus neemt? 



'Gevoelig', mijn beste collega's van de NOS? 'Gevoelig'? Het stelen van andermans land en het internationaal recht schenden, is dat een gevoelige kwestie of een juridische kwestie? Het laatste, stelletje hypocrieten. Ga een vak leren, en verlaat de journalistiek. De afgelopen drie maanden heb ik in de VS een aantal goed geinformeerde journalisten gesproken, en daaruit bleek me weer eens hoe laag het niveau is van de Nederlandse journalistiek. Beschamend slecht.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is nog erger. De link die NOS geeft zegt duidelijk wat er speelt. O.a. Gush Shalom (zeg maar linkse vredesgroep) was ook tegen met redenen, staat er. En dan schrijft de NOS: "Er wordt gezegd dat Nederland zich niet moet bemoeien met de grenzen van Israël". Dat staat niet in de link. Ze kunnen niet eens overschrijven.

eGast

Sonja zei

Afgezien daarvan: over welke "grenzen van Israël" heeft de NOS het? Die heeft Israël namelijk nog niet vastgelegd.

Sonja zei

De nederzettingen liggen internationaal extreem gevoelig. Er is veel weerstand tegen de Israëlische nederzettingen, omdat ze zijn geplaatst op Palestijns grondgebied en daarom illegaal.

http://www.nu.nl/politiek/2337499/kamervragen-weigeren-israelische-burgemeesters.html

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...