zaterdag 18 september 2010

Amnesty International 5

Sonja heeft een nieuwe reactie op uw bericht "Amnesty International 4" achtergelaten:
"Het boekingsformulier is inmiddels verwijderd van onze website waar het overigens op een bijna niet te traceren plek stond."

Gelogen. Het stond rechts in het 'steun Amnesty' menu, op de plek waar nu 'Collecte 2010' staat. Het was een speciale actie om geld te genereren.

Het 'Movies that Matter' verhaal is nog veel harder uit de duim gezogen. 'Movies that matter', of ook maar iets over film, kwam nergens in de tekst op de Amnesty actiepagina voor.
rouw BUITENLAND 13 JULI 2007
’Mijn orkest gaat op toernee naar China. Moet ik dan wel mee?’

"Diederik de Bruijn van Amnesty International wil geen lijstje maken met foute vakantiebestemmingen. Hij kan wel populaire landen noemen waar Amnesty zich zorgen over maakt. Turkije bijvoorbeeld: „Wij hebben net een rapport uitgebracht en concluderen dat de situatie er, wat martelingen betreft bijvoorbeeld, toch verslechterd is.”

Komen er wel eens mensen met gewetensvragen over hun bestemming? De Bruijn: „Dit jaar ben ik nog niet gebeld door mensen die reisadvies willen. Maar in het verleden wel. ’Mijn orkest gaat op toernee naar China. Moet ik wel mee? Ik hoor er zoveel slechts over en we spelen toch alleen voor de elite’. Wij roepen nooit op tot een boycot. Wij geven informatie, mensen moeten zelf uitmaken of ze naar zo’n land willen.”"
http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article1649271.ece

Dus waarom zoveel gedoe om die actie te verwijderen?


Taal 'grap':
"About 500,000 Jews live in about 100 settlements on the West Bank; about 2.5 million Palestinians also live there."

Dat was de laatste regel in een bericht op UPI.com.

"Er wonen ongeveer 8500 moslims in Drenthe; rond een half miljoen Nederlanders wonen daar ook."
UPI - 10 years of journalistic excellence

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...