woensdag 30 juni 2010

Peter Kraus. Rechts Extremist.

Peter Kraus in zijn goede jaren.

De reacties op de NRC zijn van een zo laag niveau geworden dat de kwaliteitslezers nu vrijelijk en onbeperkt hun racisme en ressentimenten de vrije loop kunnen laten. Een van die querulanten is een meneer die onder de naam Peter Kraus tekeer gaat. Ik heb net deze reactie op de NRC site gezet:


peter kraus, toch niet familie van de grote duitse schlagerzanger? het opvallende is dat u uw beweringen niet kunt staven met feiten. het verbaast mij overigens dat de nrc uw beschuldiging van een misdrijf aan mijn adres zonder bewijsvoering publiceert. op mijn eigen weblog verwijder ik ongefundeerde beschuldigingen aan derden. ik vind dat journalistiek niet kunnen. bij de nrc kunnen querulaten als u nu wel hun ressentimenten kwijt. dat is tekenend voor de kwaliteit.
succes
 stan van houcke


http://weblogs.nrc.nl/expertdiscussies/is-de-amerikaanse-generaal-mcchrystal-terecht-ontslagen/comment-page-1/#comment-26730


Harm schreef op 27-09-2008 03:34 Waarschuw de redactie

Peter Kraus, Guus, Jan en een zekere James schrijven soortgelijk commentaren in het NRC-Handelsblad bij "de race van 2008". Keurig geformuleerde verhaaltjes in een wat robot-achtige stijl, die meestal totaal los staan van de werkelijkheid. Alsof hij in New York op een hotelkamer naar FOX zit te kijken, terwijl uit het raam alleen een blinde muur te zien is.


Toen er en verwijzing kwam naar een artikel in het NRC over een Nederlandse die als ghostwriter werkt voor McCain werd dan ook prompt gesuggereerd dat ze 's ochtends eerst de ‘talking points’ afwachten voordat ze een reactie insturen.

http://weblogs3.nrc.nl/race08/2008/09/24/een-nederlandse-schrijft-voor- mccain/
http://www.nrc.nl/opinie/article1990735.ece

Peter Kraus schrijft zulke malle dingen als dit:

Peter Kraus schreef op 27-09-2008 17:39

"Mijn punt was dat de huidige financiele crisis juist werd veroorzaakt door overheidsingrijpen, en niet door het ontbreken ervan. Het is weliswaar interessant te weten hoe het zo ver heeft 

kunnen komen, maar dat is van minder belang bij het oplossen van de crisis."


"Men kan lang en zinloos moraliseren over die geldzucht, maar hebzucht is nu eenmaal een essentiele drijfveer in democratisch-kapitalistische samenlevingen."


Dit is het probleem van een open publieke discussie. Het trekt zoveel idioten aan.

4 opmerkingen:

AdR zei

De onvergetelijke Peter Kraus, van wie ik mij overigens geen enkel liedeken herinner...
Hij is nu 71 en ik denk niet dat hij reaguurt in iets wat op Nederlands lijkt op de site van NRC-Handelsblad.

stan zei

scheisse, met ringel S.

Sonja zei

Mondiaal Magazine: Samenwerking tussen Europol en Israël stuit op bezwaren

Anoniem zei

'Kraus' is een zielepiet. Dit wordt dus ook het standaard niveau van de NRC, weinig genuanceerd, Volkskrant 2.

anzi

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...