vrijdag 11 juni 2010

Liesbeth van Tongeren. Links 2



Op dinsdag 27 april 2010 meldde ik dat het toekomstige GroenLinks Kamerlid

Liesbeth van Tongeren - bij Greenpeace € 126.901 ontving.

Femke Halsema: 'Topinkomens betalen maar 30% belasting'

GroenLinks-leider weerspreekt dat Nederland meest genivelleerde land ter wereld is.


Aan de slag mevrouw Halsema:

Liesbeth van Tongeren

http://stanvanhoucke.blogspot.com/2010/04/liesbeth-van-tongeren-links.html



Ik neem aan dat mevrouw Van Tongeren inmiddels tot Tweede Kamerlid is gekozen voor GroenLinks.

Deze reactie ontving ik vandaag:

Beste Stan,


Je wekt de illusie dat dit bruto salarissen zijn. Dit is het bruto salaris plus alle werkgeverslasten en kosten zoals een OVjaarkaart. Verder kan ik je verzekeren dat ik in de hoogste belastingschaal val.

Liesbeth van Tongeren


Het is goed te weten dat het GroenLinks Kamerlid Van Tongeren belasting betaalde, net zoals de eerste de beste werkloze. Enfin, Liesbeth van Tongeren laat ons het volgende weten:


Motivatie

Mensen mobiliseren, in beweging krijgen, motiveren. Discussiëren, en vervolgens gezamenlijke plannen maken. Debatteren en voorstellen lanceren. Campagnevoeren, en realistische alternatieven aandragen...



Ook dat is fijn om te weten. Links en toch leefbaar. Nu de rest nog. Een vrouw van nu, ten voeten uit. Nieuw, verrassend, inspirerend. Beste Liebeth, hou vol.


2 opmerkingen:

Sonja zei

OV-jaarkaart? Waarom krijgen mensen met zo'n salaris een OV-jaarkaart???

rob alberts zei

Ach ik stel mij zo voor dat elke Nederlander met het paspoort vrij reizen krijgt.
Openbaar Vervoer de standaard en file rijden de afwijking.
Als tussenstap kunnen alle werkgevers beginnen met het verstrekken van een OV-jaarkaart aan alle personeelsleden.

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...