maandag 3 mei 2010

Wiesje de Lange. Extremiste. 4

Wiesje de Lange schreef:

Wanneer men Israel zo ziekelijk haat dat men het een schurkenstaat pleegt te noemen dan zijn dansende Israelische soldaten vanzelf een doorn in het oog. Kan het erger? Ze leven en ze dansen ook nog. Waarom hebben ze zoveel plezier? Dat vermeldt niemand, En het doet er ook niet toe. Israeli's, Joden mogen nooit plezier hebben, het zijn rotlui nietwaar?


Aldus schrijft Wiesje over de Israelische soldaten die grootscheepse oorlogsmisdaden hadden gepleegd, waarbij tenminste 300 Palestijnse kinderen werden vermoord. 'Waarom hebben ze zoveel plezier?' Ja, Wiesje, leg het ons uit waarom mensen kunnen dansen nadat ze anderen hebben vermoord? Deze mensen zijn geen Duitse Nazi's maar Joodse Israeli's. Leg het ons uit, je bent per slot van rekening schrijver. Je krijgt van mij alle ruimte om je uiteenzetting over dit onderwerp te geven. Ik zal er geen komma aan veranderen. Soms bescherm ik je tegen jezelf door al te dolle reacties van je te verwijderen, maar nu ik een rationele vraag aan je heb, verwacht ik een rationeel antwoord van je. Leg ons uit waarom soldaten dansen terwijl hun'buitensporig geweld' heeft geleid tot de dood van meer dan 300 Palestijnse kinderen.

http://stanvanhoucke.blogspot.com/2010/05/wiesje-de-lange-extremist.html


Welnu, in plaats van antwoord te geven schrijft Wiesje de Lange:

wiesje heeft een nieuwe reactie op uw bericht "De Pro Israel Lobby 197" achtergelaten:

Waarom zijn mensen die Israel aanvallen op irrationele en nimmer inhoudelijke wijze zo verwonderd wanneer er ook andere meningen bestaan? Wanneer er wezens rondlopen die het zowaar op durven te nemen voor Israel, het volk, land en vooral de Leer van Israel. Israel, een zo bijna belachelijke minderheid in de wereld (door constante vervolgingen en moord op dat volk) wordt druk besproken. Logisch? Hoe is dit te verklaren? Waarom de zenuwachtige reacties op de protesten van Joden, Israeli's doorgaans op leugens verkondigd over een fatsoendelijk volk? Het is allemaal niet logisch. Worden alle goede vaderlanders overal spottend "de pro ....lobby genoemd", de pro-Holland lobby b.v.?
Israel heeft behalve vijanden, minnaars, die vol liefde en ontroering de boeiende ontwikkelingen aldaar gadeslaan.
Aangaande Groot Brittannie, dat land heeft een sterk antisemitische geschiedenis. Ik hoor nu dat zelfs daar Israel ook vrienden heeft waarvoor ik de Hemel dank. Stan bedanken gaat mij net iets te ver.

Nee, Wiesje, dat is geen antwoord op een simpele vraag die ik heb gesteld. Geef nu gewoon antwoord op de door jou zelf opgeworpen vraag: 'Waarom hebben ze zoveel plezier?' En 'ze' zijn, nogmaals, de Israelische militairen die ruim een jaar geleden grootscheepse oorlogsmisdaden pleegden in Gaza waarbij tenminste 300 Palestijnse kinderen door hen werden vermoord. ''Waarom hebben ze zoveel plezier?' Leg ons uit Wiesje, je krijgt van mij alle ruimte op deze weblog.

En nu we toch bezig zijn:

Bas heeft een nieuwe reactie op uw bericht "Wiesje de Lange. Extremiste." achtergelaten:


Stan,

Ook ik ken Wiesje de Lange van wederzijdse mails.

Zie hier:
http://www.ennik.nl/2010/04/de-dame-uit-jeruzalem/

en hier:
http://members.home.nl/ennik/

Een enge dame...

De dame uit Jeruzalem

In december 2008 reageerde een joodse dame uit Jeruzalem op een artikel wat ik op mijn weblog had gepubliceerd. Naar aanleiding van haar reactie ontstond er een e-mail-wisseling die ik vervolgens heb gepubliceerd. Uit privacyoverwegingen had ik haar naar achterwege gelaten. Tot vandaag, want ik las zojuist een bespreking van een door deze dame geschreven boek onder de titel “Erfdeel en oogappel” waarin ze het ondenkbare propageert. Aan de hand van de Bijbeltekst ‘Gedenkt wat Amalek u heeft aangedaan’ (Deut. 25:17) wordt Amalek geduid als ‘de antisemiet’ van alle tijden. Het tastbare Amalek wordt vandaag de dag belichaamd door de Palestijnen. ‘De voor Israël ontstellend schokkende confrontatie met de Palestijn ligt in zijn Amalekkarakter.’ En dan is er voor de joodse schrijfster maar één conclusie: ‘Er is geen oplossing dan de totale vernietiging van dat volk.’

De naam van deze “dame” luidt Wiesje de Lange.

Tot zover Bas.

Wat betreft deze uitspraak: ‘Er is geen oplossing dan de totale vernietiging van dat volk.’ Welke andere conclusie kan men hieraan verbinden dan dat jij niet alleen een extremiste bent, maar ook nog eens een extremiste met terroristische opvattingen?

Lees verder: http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/recensies/32095-boekrecensie-erfdeel-en-oogappel-wiesje-de-lange.html



1 opmerking:

Sonja zei

Wiesje de Lange heeft een heel boek vol geschreven met herinneringen van haar als 3-jarige. Is dat niet knap!

Mevrouw krijgt gelukkig alleen maar een podium op onbetekenende haatlogs van extremisten en hysterici. Dat is goed, want dat is duidelijk.

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...