maandag 3 mei 2010

Wiesje de Lange. Extremiste. 2

Bas heeft een nieuwe reactie op uw bericht "Wiesje de Lange. Extremiste." achtergelaten:

Stan,

Ook ik ken Wiesje de Lange van wederzijdse mails.

Zie hier:
http://www.ennik.nl/2010/04/de-dame-uit-jeruzalem/

en hier:
http://members.home.nl/ennik/

Een enge dame...

De dame uit Jeruzalem

In december 2008 reageerde een joodse dame uit Jeruzalem op een artikel wat ik op mijn weblog had gepubliceerd. Naar aanleiding van haar reactie ontstond er een e-mail-wisseling die ik vervolgens heb gepubliceerd. Uit privacyoverwegingen had ik haar naar achterwege gelaten. Tot vandaag, want ik las zojuist een bespreking van een door deze dame geschreven boek onder de titel “Erfdeel en oogappel” waarin ze het ondenkbare propageert. Aan de hand van de Bijbeltekst ‘Gedenkt wat Amalek u heeft aangedaan’ (Deut. 25:17) wordt Amalek geduid als ‘de antisemiet’ van alle tijden. Het tastbare Amalek wordt vandaag de dag belichaamd door de Palestijnen. ‘De voor Israël ontstellend schokkende confrontatie met de Palestijn ligt in zijn Amalekkarakter.’ En dan is er voor de joodse schrijfster maar één conclusie: ‘Er is geen oplossing dan de totale vernietiging van dat volk.’

De naam van deze “dame” luidt Wiesje de Lange.

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...