woensdag 14 april 2010

Yoram Stein 16



Nadat ik hem dit bericht had gestuurd http://stanvanhoucke.blogspot.com/2010/04/het-montessori-lyceum-amsterdam emailde Yoram Stein me deze reactie:

Van: yoramstein72@gmail.com

Onderwerp: Antw.: stan van houcke: Yoram Stein 14

Datum: 14 april 2010 22:02:11 GMT+02:00

Aan: stan10@planet.nl

Beste Stan,
Dank je wel dat je zoveel aandacht aan mij en het verschijnen van mijn boek 'Stoppen met blowen; de mythen, de gevaren en je laatste joint' besteedt. Jammer alleen dat er wat feitelijke onjuistheden in je blog geslopen zijn. Zo heb ik, om maar iets te noemen, Norman Finkelstein nooit één enkele email gestuurd, laat staan dat ik hem meerdere verstuurd zou hebben. Het blijkt te gaan om een Yoram Stein die een textielbedrijfje heeft in Amsterdam Zuid-Oost. Ja, dat is iets anders dan filosofieles geven op een middelbare school. De man is ook minstens tien jaar ouder dan ik. Nou, verder heel veel sterkte.
Met vriendelijke groet,
Yoram Stein.

Yoram Stein verdient mijn oprechte excuses. Ik heb een fout gemaakt. Ik ben in de war geraakt doordat er onder Yoram Stein's Experience op internet zowel de leraar als de adviseur staan.

Yoram Stein’s Experience
  • master
  • Opinion Leader
  • (Market Research industry)
  • Currently holds this position
  • Teacher in philosophy
  • Montessori Lyceum Amsterdam
  • (Writing and Editing industry)
  • 2003 — Present (7 years )

Yoram Stein’s Experience

  • Advisor
  • yOTEX
  • (Import and Export industry)
  • Currently holds this position
Met andere woorden: er zijn potdorie twee maffe Yoram Stein's in Nederland en wie weet hoeveel in het buitenland. It runs kennelijk in the family. Ik verneem graag van hem welke 'feitelijke onjuistheden' er nog meer inzitten. Indien ik verder niets meer verneem dan ga ik ervan uit dat de rest klopt. Overigens geef hij impliciet toe dat hij wel zijn buren bijkans gek heeft getreiterd, zo bevestigde hij mij met de woorden: 'En wat betreft mijn oude onderbuurman: ik stel voor dat jullie samen een blog beginnen: "Jan & Stan",' waarmee duidelijk wordt dat Yoram Stein niet van plan is zijn excuses aan te bieden voor zijn a-sociaal gedrag. Waarom zou hij ook als leraar filosofie op het Montessori Lyceum Amsterdam?

4 opmerkingen:

Paul zei

De filosoof spreekt
http://www.vkblog.nl/bericht/112924/Yoram_Stein:_Overeenkomst_tussen_joden_en_moslims_is_hun_wens_om_van_elkaar_te_verschillen.
En een helder commentaar erop
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article584041.ece/Het_grote_verschil_tussen_joden_en_moslims

Sonja zei

Precies Stan, de connectie LinkedIn en het Yotex email adres had ik ook gezien. Toch heeft Stein zijn LinkedIn-profiel zelf ingevuld, en niet zijn zogenaamde dubbelganger. De waarschijnlijkheid dat er twee Yoram Steins zijn die even oud zijn, les geven op het Montessori Lyceum in Amsterdam en bij Yotex werken is te verwaarlozen.

Ter attentie: Is Ronny Naftaniël straks ook een 'verachtelijk joodje'? Aimé Cesaire schreef iets heel wezenlijks over dat fenomeen.

Sonja zei

En terstond heeft Stein het uit zijn LinkedIn profiel verwijderd. Wat een lafaard.

Sonja zei

O nee, dit is echt junkengedrag: hij heeft nu een extra profiel aangemaakt. Die was er eergisteren nog niet.