donderdag 11 februari 2010

Hoofdapen en Bijapen




Dit is een hoofdaap, die mag het met alle meisjes doen, de bijapen niet. Dat is volgens een kennis van mij, de kunstenaar Aad Velthoen, het enige verschil.

Zo nu en dan krijg ik van -- ik denk -- een opgewonden man merkwaardige reacties als deze:

Anoniem heeft een nieuwe reactie op uw bericht "Balkenende als Oorlogsmisdadiger" achtergelaten: "hoofdaap in het Witte Huis" - een neger een aap noemen is een uiting van racisme, een dermate lage, onbetamelijke en schadelijke denkfout dat de hele rest van het betoog langs me heen gaat. MM


Het gaat hierbij over deze zinnen: 'De onbenullen die ons leiden en de journalisten die ons moeten voorlichten hadden beter dat dunne boekje kunnen lezen zodat ze op grond van de feiten die daarin stonden hun wereldbeeld hadden kunnen bijstellen. Dat hebben ze niet gedaan omdat de hoofdaap in het Witte Huis geen feiten wilde horen, maar oorlog wilde voeren.' Dat dunne boekje verscheen in 2002 en toen was er geen 'neger' te bekennen als president in het Witte Huis. Sterker nog, niemand buiten Chicago had ooit van Obama gehoord. Bush was toen president, en die was en is nog steeds voor zover ik weet zo wit als het maar kan. Witter dan wit. En toch MM, kunnen witte mannen hoofdapen zijn, en trouwens ook bij-apen, dat zijn dus de apen die gehoorzaam zijn aan de hoofdaap, begrijpt u het nu een beetje? En wat betreft het feit dat u zonder aanleiding apen met 'negers' associeert, dat is een probleem dat ik niet voor u kan oplossen. Dat moet u toch echt zelf doen. Mijn advies aan u is dat u eerst leert lezen en pas dan een mening ventileert. Afgesproken? En reageer voortaan niet anoniem. We leven in een democratische rechtstaat, u hoeft niet bang te zijn voor uw mening.

Zie: http://stanvanhoucke.blogspot.com/2010/02/balkenende-als-oorlogsmisdadiger.html

3 opmerkingen:

Anoniem zei

In dit geval hebben we een stel hoofdapen met een bijaapje. In het dierenrijk zou dit ook niet kloppen. Bijaapje zal het loodje leggen.

anzi

Sonja zei

Dat is van die autist Michiel Mans Stan, een opgewonden islamofoobje. Zo'n Ayaan Hirsi Megan fan, die nu bij de auteurs van de Bell Curve werkt. Zou ze wel koffie mogen schenken daar, of misschien alleen maar de vloeren schrobben.

Sonja zei

O, PVV'ers zijn dus toch nazi's. Niet dat ik daar zelf ooit aan getwijfeld heb.