vrijdag 22 januari 2010

Trouw, Misschien Wel 44





De website De Israel Lobby wijst op het volgende:

Trouw publiceert artikel van "Uri Avnery"...

... dat hij nooit geschreven heeft. Waar het artikel op lijkt, met de nadruk op 'lijkt', is een her-schrijving van een artikel uit augustus 2009 genaamd Tutu’s Prayer. Avnery schreef dat niet n.a.v. het Kairos document, zoals hij volgens Trouw geschreven zou hebben, simpelweg omdat dat manifest nog niet was geschreven. Het oorspronkelijke artikel uit 2009 is onherkenbaar verkracht omdat de anonieme auteur alle kritiek van Avnery op Israël heeft verwijderd.

Zie: http://deisraellobby.blogspot.com/2010/01/trouw-publiceert-artikel-van-uri-avnery.html

En inderdaad, ook ik slaag er niet in het oorspronkelijke artikel te vinden. Blijft maar 1 oplossing mogelijk: ik zal het de redactie vragen hoe dit stuk tot stand gekomen is. Collega's onderling leveren graag informatie uit. U verneemt meer hierover.


5 opmerkingen:

Anoniem zei

Graag, fijn dat de verstandhouding tussen de collega's zo warm is.

anzi

AdR zei

Hier past maar een reactie op, anzi:
:-)

Anoniem zei

Leuk, AdR

anzi

AdR zei

De enige beroepsgroep - naar ik weet - waar men nog zeikeriger tegen elkaar doet en waar men nog meer klaarstaat om te zeggen 'en jij noemt jezelf..." zijn radiodiscjockeys.

De ego's zijn allemaal erg groot en heeeeel kwetsbaar. Niet zozeer binnen een krant, maar naar buiten.

Anoniem zei

Ik snap niet waarom men een groot ego heeft gezien de grote flauwekul wat door hen voorgeschoteld wordt.

anzi

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...