dinsdag 26 januari 2010

Thom Meens van de Volkskrant 6




stan van houcke 26-01-2010 11:45
geachte thom meens

nogmaals: zou u nu mijn vragen willen beantwoorden? stel de palestijnen hadden meer dan 1400 joods-israeli's vermoord, onder wie meer dan 300 kinderen, had de volkskrant dan in het jaaroverzicht een foto gepubliceerd van rouwende palestijnse strijders en een foto van verder onzichtbare en naamloze joden?
en daarnaast, de relevante feiten die ik heb gegeven in vorige reacties werden door de volkskrant verzwegen, zoals ik opmaak uit uw opmerking: 'dat zal allemaal best kloppen'. kunt u een verklaring geven voor het feit dat de volkskrant deze feiten bewust verzweeg? dit zijn fundamentele vragen aangezien de antwoorden een inzicht kunnen geven in journalistieke criteria die gehanteerd worden door de volkskrant.
in afwachting van uw antwoord
stan van houcke


Thom Meens 26-01-2010 11:54

Ik geef geen antwoord op theoretische vragen. Uw vraag over die foto ga ik dus niet beantwoorden. Mijn opmerking dat dat best zal kloppen haalt u uit zijn verband. Ik heb dat allemaal niet onderzocht en heb bedoeld te zeggen dat ik niet twijfel aan wat u opschrijft. Of dat allemaal in de loop der jaren is verzwegen is vers twee. Dat vereist vooringenomenheid, die ik niet heb ontdekt.


stan van houcke 26-01-2010 12:05
geachte thom meens,

wat betreft die 'vooringenomenheid', die kan alleen ontdekt worden nadat men langere tijd de berichtgeving heeft onderzocht en geanalyseerd, zoals u op mijn weblog kunt zien. die 'vooringenomenheid' heeft u niet 'ontdekt', ik wel. maar goed, ik begrijp dat u hier niet op in wilt gaan of kunt gaan, en dat u de feiten die ik aandraag 'allemaal niet onderzocht' heeft. vandaar dat ik als journalist de stelligheid waarmee u het een en ander beweert niet kan accepteren. een gedachtenuitwisseling is onmogelijk zodra de een weigert zich op de hoogte te stellen van de aangevoerde feiten van de ander. ik krijg de indruk dat u probeert met de dooddoener 'dat zal allemaal best kloppen' een serieuze discussie te vermijden. jammer, maar het is niet anders.
vriendelijke groet
stan van houcke

http://www.vkblog.nl/bericht/296366/Een_onjuist_bijschrift_met_grote_gevolgen#commentaar

1 opmerking:

Lucas zei

Lijst van Duitse woorden en uitdrukkingen in de Nederlandse taal

Wir haben es nicht gewusst
in de jaren na de Tweede Wereldoorlog veel gebruikte uitleg wanneer Duitse burgers naar de Holocaust gevraagd werd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Duitse_woorden_en_uitdrukkingen_in_de_Nederlandse_taal

NRC. Goedemorgen en Welterusten

  Goe Vandaag 16 APRIL 2024 Goedemorgen, Oekraïne slaakt een noodkreet: door het tekort aan munitie dreigt Rusland op alle fronten terrein t...