zaterdag 9 januari 2010

De Nederlandse Spoorwegen


Ik zit in de TGV van Parijs naar Nederland en krijg net in Brussel te horen dat de machinist vanuit Amsterdam op weg is hier naar toe, en dat daarom de trein nu het eerst komende halfuur zeker niet kan vertrekken. De privatisering van de Nederlandse Spoorwegen is een totale flop geworden. De politici hadden dit kunnen weten als ze naar de VS hadden gekeken, waar de privatisering al veel eerder had geleid tot uitholling en andere derde wereldverschijnselen. De wonderlijke situatie ontstaat nu dat passagiers een halfuurtje eerder vertrekken om zeker ervan te zijn dat ze op tijd arriveren op hun plaats van bestemming en dat tegelijkertijd machinisten van de NS dit niet doen. Dat is pas echt klantvriendelijk. Heerlijk, dit ouwe mannengekanker van me.

2 opmerkingen:

Sonja zei

Mijn oma zei dan altijd: als je niet kunt lachen moet je jezelf kietelen.
Heb je trouwens wel eens in een Rotterdamse metro gezeten? Dat is alsof je je in het Oostblok waant, en nergens is personeel.

Anoniem zei

Volgens mij zit er een Nederlander in de trein.

anzi

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...