zondag 12 juli 2009

Arie Slob van de ChristenUnie



Dit is het gelaat van Arie Slob, volksvertegenwoordiger van de ChristenUnie. Arie's hoofd is net zo schraal en bot als zijn gedachtewereld. Dit zegt Arie:

Slob toont begrip voor Israël
dinsdag 06 januari 2009 11:00 ChristenUnie-voorman Arie Slob is deze week in Israël, waar ,,iedereen het erover eens is dat de aanval op Gaza legitiem is''. Ook Slob zelf twijfelt daar niet aan. ,,Ik heb begrip voor de onvermijdelijkheid van deze aanval.''

http://www.christenunie.nl/nl/k/91/news/view/327146/48130/Slob-toont-begrip-voor-Isral.html

Arie, je rechtvaardigt 'een aanval' van de Israelische strijdkrachten, die meer dan 400 Palestijnse kinderen het leven heeft gekost. Wat voor mens ben je Arie Slob? Ik bedoel, er bestaat op aarde geen enkele rechtvaardiging om kinderen te doden. Wie ben jij, Arie, dat jij over leven en dood van kinderen kunt beslissen? Hoe ziek ben je? Hoe ziek is jouw god, die volgens de mythe daar ergens bovenin zetelt? Arie, waarom zou ik respect voor jouw gedachten moeten opbrengen? Je vertegenwoordigt alles dat ik verafschuw. Wat mankeer je Arie? Waarom denk je dat je de rol van god kan spelen door te bepalen wie mag leven en wie niet? Kijk eens naar die Palestijnse kinderen hierboven van wie de dood volgens jou een 'onvermijdelijkheid' was. Waarom mag jij publiekelijk terreur propageren? Waarom mag jij in het openbaar moorden goedpraten? Waarom denk je dat jouw woorden altijd consequentieloos zullen zijn? Dat wil zeggen: consequentieloos voor jou, niet voor die kinderen. Wat voor een god aanbid jij? Jouw god lijkt meer op een duivel, Arie.

Stel dat ik net als jij voor god ga spelen en 'begrip' toon 'voor de onvermijdelijkheid' van een gewelddadige 'aanval' op jou? Stel dat ik van mening ben dat jij afgeslacht kan worden omdat jij verwerpelijke gedachten verspreidt, en je woorden een kanker zijn. Stel Arie, wat dan? Hoe zou jij -- voordat je vermoord zou worden -- over mij denken?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik wens deze Arie Slob de dagelijkse realiteit van de Palestijnen toe.
Hopelijk mag hij en zijn naasten ook meedelen in wat de Palestijnen aan de hand van "de oogappels van zijn God" moeten doorstaan.

Anoniem zei

Signatuur vergeten in de bovenstaande reactie.
Moet zijn: VII

Sam zei

ik ben niet gelovig, maar hoop voor mensen als slob dat er een hel en een rechtvaardige god bestaat.

Anoniem zei

Ik weet niet wat hij over jou zou denken, Stan, maar het zit er dik in dat hij onderstaand gebed zal prevelen.
Helaas te laat want in het laatste sacramentgebeuren

mea maxima culpa," vertaalbaar als "mijn grote schuld".

De uitdrukking komt van origine uit een traditioneel gebed van de Westerse Rooms-katholieke Kerk, genaamd 'Confiteor' ('Ik beken'), waarin iemand zijn fouten tegenover God bekent.

De Latijnse tekst is:

Confiteor Deo omnipotenti,

beatæ Mariæ semper Virgini,

beato Michæli Archangelo,

beato Ioanni Baptistæ,

sanctis Apostolis Petro et Paulo,

omnibus Sanctis, et vobis, fratres (et tibi pater),

quia peccavi

nimis cogitatione, verbo et opere:

mea culpa,

mea culpa,

mea maxima culpa.

Ideo precor beatam Mariam

semper Virginem,

beatum Michælem Archangelum,

beatum Ioannem Baptistam,

sanctos Apostolos Petrum et Paulum,

omnes Sanctos, et vos, fratres (et te, pater),

orare pro me ad Dominum Deum nostrum.

Amen.

anzi