maandag 26 januari 2009

Eveline Herfkens van de PVDA

'Het grote Herfkens onderzoek.

In de komende week zal het debat plaatsvinden over Herfkens en de onterecht ontvangen toeslag van totaal $280.000,-. In de beleving van mij en een aantal andere mensen kloppen er bepaalde dingen niet. Samen zijn wij wat dingen uit gaan zoeken en kwamen uit op wel hele vreemde zaken. Zo schijnt de eigenaar van het appartement dat Herfkens huurde niemand minder dan John Deuss te zijn en ligt de huurprijs van andere appartementen in hetzelfde complex vele malen lager. Laat ik voorop stellen dat ik van mening ben dat Herfkens al het geld tot de laatste geld terug moet betalen. Wij kunnen geen genoegen nemen met een regeling waar de Nederlandse staat niets mee opschiet. Mocht onze regering het hier toch bij laten stel ik voor dat alle inwoners van Nederland met een belastingschuld wegens te veel ontvangen huurtoeslag een zelfde soort regeling kunnen treffen. Met een zelfde soort regeling bedoel ik werken voor minder dan de helft van het verschuldigde bedrag plus alle onkosten vergoed.Nu is het tijd om al mijn bevindingen eens op een rij te zetten. Ik beperk mij alleen tot de zaken die betrekking hebben op Herfkens en waar een bewijs voor is, alle losse flodders kan ik, helaas, niet gebruiken. Ik hoop dat er zaken opgelost kunnen worden en er antwoorden zullen komen op onbeantwoorde vragen.Allereerst zal ik uitleggen hoe ik aan de link Herfkens - Deuss ben gekomen dit schijnt voor sommige mensen iets onduidelijk te zijn en ik heb zelf ook een hekel aan onduidelijkheid! Uit een artikel in Vrij Nederland van de hand van Freke Vuijst haalde ik het volgende stuk ; "6. Waarom betaalde het ministerie een huur voor Herfkens’ appartement die zelfs naar New Yorkse maatstaven exorbitant hoog was? Volgens BZ was de huurvergoeding door een externe organisatie vastgesteld. Wat het ministerie niet vermeldt, is dat de huur werd betaald aan een Nederlands bedrijf, Motjan NV, dat volgens het kadaster in New York geregistreerd staat in Curaçao en sinds de bouw van de Dag Hammarskjold Tower, waar Herfkens woonde, eigenaar is van enkele appartementen. Motjans agent is volgens het kadaster gevestigd in Oregon. Meerdere pogingen om in contact te komen met de agent liepen op niets uit." Al vrij snel vonden we deze registratie in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel en Nijverheid te Curaçao. Daar is op het eerste gezicht niets vreemd mee aan de hand maar wanneer je iets beter kijkt zie je heel duidelijk dat de bestuurder van Motjan N.V. de heer of mevrouw Curaçao Corporation Company N.V. is. Ook van het bedrijf Citco Curaçao N.V. is de eigenaar de heer of mevrouw Curaçao Corporation Company N.V. Wanneer we voor de grap zo maar even de naam van de beruchte bank First Curaçao International Finance Company N.V. (FCIB) intoetsen zien we dat ook van deze bank de Curaçao Corporation Company N.V. de managing director is. Uiteraard wisten we dat de FCIB bank van John Deuss is/was maar dat is bij deze dan ook bevestigd. Daar was de link van Motjan N.V. naar John Deuss. Heel makkelijk te vinden, eigenlijk. Diverse mensen vertelden mij dat John Deuss de "Curaçao Corporation Company is, helaas zonder harde bewijzen. Leuk om te weten is dat Curaçao Corporation Company in 2005 een condo op 5th avenue heeft gekocht en contant heeft betaald. De persoon die de overeenkomst ondertekende was Richard van 't Hof, werkzaam voor CITCO. Wat eigenlijk nog veel spraakmakender is, is de connectie van Curaçao Corporation Company en CITCO naar Hugo Chavez. Nederlands belastinggeld naar onzuivere stemmachines? Niet alleen voor Venezuela maar ook voor de VS! Voor het appartement in de "Dag Hammarskjold tower" is schijnbaar veel te veel huur betaald. De gemiddelde verhuuurprijs voor een appartement met twee slaapkamers bedraagt $4500.- en nog eentje en zo zijn er nog veel en veel meer. De vraag blijft open wat er werkelijk aan huur is betaald daar het huurcontract ontbreekt. Zonder huurcontract staat eigenlijk alles open. Waar zit Herfkens fout? Ze zit fout omdat ze haar contract niet is nagekomen, een smoesje "ik wist het niet" gaat nooit op wanneer er dingen in een contract staan die je hebt ondertekend. Het pleit niet voor haar dat zij als armoedebestrijdster (nota bene!!) hoge eisen stelde aan vliegreizen en woonruimte. Op loopafstand van de V.N. vanwege kostbare tijd die verloren zou gaan? Zelfs Bloomberg (de burgermeester van New York) reist per metro naar zijn werk.'

2 opmerkingen:

Cindy zei

deze "zaak" is al klaar hoor ;) Ik heb niet zo veel leuke reacties gehad en heb mij terug getrokken, doe geen onderzoek meer. Dit is alles en binnenkort verwijder ik het hele gedoe van mijn website. Vernieuwde aandacht kan ik niet gebruiken aangezien twee partijen mij gebruiken om elkaar zwart te maken, zo lijkt het. Dus.. thanks for de aandacht maar klaar = klaar. Het debat is geweest, Herfkens mag haar centjes houden.

Anoniem zei

Moedig zeg Cindy, Donder vooral eerst dit van je website:

http://www.cindyschneider.nl/2009/01/i-stand-with-israel.html
o.a over je walging hoe Palestijnen hun kinderen
Brainwashen

Mooi filmje ook, your stones will destroy Israel. Hoewel ik deze niet helemaal begrijp, zoals vandaag deze ene blog over Herfkens ook al helemaal niet meer. Maar de muziek is mooi, een soort oosterse Rammstein. Bedankt! Al tig keer gedraaid. Vanwege de muziek.

Peter LiveStation

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...