maandag 3 november 2008

Martien Pennings in de Volkskrant 7


Ik weet uit eerste hand dat sommige wetenschappers niet langer meer in de Volkskrant publiceren omdat ze op geen enkele manier geëncanailleerd willen worden met het extreem rechts dat nu de kolommen vult. Ik moest hieraan denken toen ik zag dat Martien Pennings in de Volkskrant aangekondigd werd als 'historicus', kennelijk om daarmee zijn beweringen gewicht te geven. Het punt is nu dat ik nergens een wetenschappelijke publicatie van de 'historicus' Martien Pennings kan vinden. Niet op internet, niet bij uitgeverijen. En toch is Pennings ouder dan zestig jaar.
Een historicus die nooit een wetenschappelijk verantwoorde tekst heeft gepubliceerd, moet natuurlijk niet onmiddellijk als betrouwbare bron worden opgevoerd. Toch doet de Volkskrant dit. Waarom? Is Martien Pennings wel een historicus? We weten via een publicatie in het dagblad Trouw nu wel alles over Pennings' gemankeerde penis, zijn daardoor (volgens eigen zeggen) gefrustreerde mannelijkheid en zijn gefnuikt seksleven, maar niets over zijn zijn historische kwaliteiten. Dat is toch vreemd.

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...