zaterdag 1 november 2008

Martien Pennings in de Volkskrant 2


Martien Pennings die zoveel ruimte krijgt in de Volkskrant om aantoonbare nonsens te verspreiden, is iemand die dit soort proza schrijft:

'Nahed !! Wereldwijf !!!
Dit komt wel uit mijn tenen, want ik ben een man, ook érg hetero en zo. Maar ik heb zelden zo'n helder, voortreffelijk en tegelijk onpretentieus betoog gezien. Brok troost. Vooral omdat ik al héél lang geleden schreef over de vrouw in boerka: "Die wijven weten van hun eigen gezond niet. Dit moet je scharen onder de categorie van meisjes die zichzelf 'snijden' of anderszins psychiatrisch hulpbehoevend zijn." Nu heb jij die oorspronkelijk toch weer mannelijke gedachte gedienstig en braaf uitgewerkt.(Ah! Wij Bevruchters!) Mooie aanvulling op Jolanda Withuis, jouw stuk, Nahed. Ik (61) zat bij lezing te grommen en op de vraag van mijn elfjarige dochter zei ik: "Papa leest een prachtig stuk." Ze antwoordde: "Je kijkt niet blij." Waarop ik: "De vreugde zit diep van binnen." Grote Filosofen Met Piemel zouden hier jaloers op kunnen worden. Goddomme, Nahed, meid, dit is wel castrerend hoor! Al moet ik aan de andere kant zeggen: ik kan hier ook best een stijve van krijgen. Niks verkrachtends bedoeld, overigens. Ik ben geen Arabier of Zuid-Afrikaanse neger! Nou ja, ik ben dus heel ambivalent: tussen een assertieve erectie (geen zwarte, zo groot is-i niet) en geïntimideerd verschrompelen in, dus. Mooi hoor. Je bent een vrouw voor een goed gesprek, Nahed. En dan heel langzaam aftasten . . . . God, wat zit ik literair mijn best te doen! Zou ik dan tóch homo zijn? Temeer daar jouw kalender aan mijn keukenmuur hangt. "Mijn keukenmuur", dat schreef ik echt totaal gedachtenloos op . . . Geloof je me? Dag schatje.
Martien Pennings.'
Zie: http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2007/06/vorige_maand_an.html
Echt iemand die je prominent in je krant wil hebben.

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...