zondag 13 juli 2008

Juist ja.

Van de Stichting Humanistische Thuisfront kreeg ik een foldertje met de tekst: "Veteranen. Ze hebben veel te vertellen." Met op de achtergrond een soldaat in een gepantserd voertuig. Juist ja.

In de Spreekbuis, het personeelsblad van omroepmedewerkers dat ik nog steeds krijg opgestuurd, staat: "Van Sex and the City naar Het uur van de wolf: Bart Soepnel verliet onlangs SBS en is nu Hoofdredacteur Kunst en Cultuur van de NPS."Juist ja.


Moet ik nu in schaterlachen uitbarsten of van wanhoop en schaamte ineen krimpen? Zegt u het maar.

2 opmerkingen:

Sonja zei

Er zijn mensen die zweren dat er niets mooiers is om een televisietoestel van 10 hoog naar beneden te gooien.

Anoniem zei

Sommige veteranen hebben inderdaad veel te vertellen...

Ik zat laatst in de trein tegenover een veterane op weg naar haar veteranendag in Den Haag. Gedurende de reis begreep ik dat zij nooit ergens naar toe uitgezonden geweest was, maar in haar loopbaan gelegerd was geweest op vliegbasis Woensdrecht.

Later kwam er een mannelijke collega bij. Ze had veel te vertellen... Ik begreep zo dat het hele veteranencircus overal heenreist om overal te worden onthaald als waren ze bevrijders soms. Ze werd er zelfs emotioneel van, zo mooi vond ze dat. Ze was ook als veterane kortgeleden naar Canada geweest. Daar werd ook een heel programma afgewerkt met feestjes en al...

Kicking Cats in the Holy Land

  Plaatsen Nieuwe posts bekijken Gesprek Sulaiman Ahmed @ShaykhSulaiman ZIONIST CHILDREN KICKING CATS 0:02 / 0:05 8:29 p.m. · 19 apr. 2024 ·...