woensdag 16 juli 2008

Iran 232

Even ter herinnering:

'Ook pleit Wilders voor bombardementen op Iran, een land met 70 miljoen inwoners. Na de Amerikaanse aanval op Irak in maart 2003 juichte Ellian in zijn column dat de ‘vredesdemonstranten verloren hebben’ en betichtte hij hen van een ‘laffe houding’ omdat ‘ze niet weten dat elke strijd tegen tirannie slachtoffers eist’. Vier jaar later weten we hoeveel slachtoffers in Irak zijn gevallen – nu meer dan 650.000 volgens The Lancet.'

Zie:
http://www.nrc.nl/binnenland/article763455.ece/Progressieve_ex-moslim_wijst_comite_af

Mensen die tot oorlog oproepen hebben doorgaans zelf nooit de directe effecten van een oorlog ondervonden.

4 opmerkingen:

Sonja zei

Een vriend van me, een bekende Nederlander, staat op de 'Jami-lijst' van steunbetuigingen. Dus vroeg ik mijn vriend daarnaar, omdat ik weet dat hij daar niks mee te maken wil hebben. Wat blijkt is dat hij daar helemaal niks van afweet. Ze hebben hem zomaar op die lijst gezet.

Anoniem zei

Sue 'em! :)

Anoniem zei

Hoe komt die Ellian aan een baan als hoogleraar internationaal recht? Dat kan alleen in een tijd van algeheel internationaal onrecht!

Anoniem zei

Mijn idee is dat Ellian is ingehuurd als Islam deskundige.
De universiteit Leiden is een broeinest van anti Islam propaganda:
Bolkestein, Cliteur, Kinneging, pseudo arabist Jansen.
Het hele stel zit bij elkaar in één gang, heb ik me laten vertellen.
Kinneging verdedigt zelfs marteling, de man lijkt te geloven dat er Islamitisch terrorisme is.
Hij accepteert, lijkt het, het Kissinger rapport over 11 september.
Dat er niets klopt van dat rapport, dat willen ze in Leiden niet weten, ondanks dat PNAC 1993 expliciet vroeg om een 'new Pearl Harbor'.
Maar ja, geen enkele Nederlandse historicus heeft het ooit aangedurfd de medeplichtigheid van Wilhelmina aan de provocatie van Franklin Roosevelt aan de kaak te stellen.
Vandaar, denk ik, dat 'new Pearl Harbour' niet zo begrepen wordt, in het Nederland waar ene Van Agt met een 25 jaar vertraging er achter komt waartoe Israel in staat is.

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...