maandag 21 juli 2008

De Commerciele Massamedia 132


Ik doe het even uit mijn hoofd: het NOS-Journaal bericht in het zes uur nieuwsbulletin dat de chauffeur van Osama bin Laden in Guantano Bay wordt veroordeeld. Voor wat precies blijft onduidelijk. Hoe het NOS-Journaal precies weet dat hij de chauffeur van Osama was? Dat is simpel: hij heeft bekend zegt het NOS-Journaal? Onder marteling? Dat blijft onduidelijk. Hoe weet het NOS-Journaal dat hij bekend heeft? Hebben ze hem gesproken? Nee. Waarom doet het NOS-Journaal niet aan bronvermelding? Dat hoeft niet. De hoofd-aap heeft een bij-aap van het NOS-Journaal vertelt dat het zo is, en dus kwaakt de bij-aap dat na. Dat heet persvrijheid. Begrijpt u?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja ik blijf liever anoniem,

Maar Stan,

Op welke partij moet ik nu stemmen
anno 2008?

Sonja zei

Onze aap in Tel Aviv kwaakt de Jerusalem Post na: "Als u [Obama] eer betuigt bij het graf van Yasser Arafat dan kunt u de stemmen van Florida wel vergeten."
Tevens een inkijkje in de macht van de Israël-lobby.

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...