donderdag 29 mei 2008

Carolien Roelants 4



Dit is Carolien Roelants, opiniemaakster van de NRC. Ze schrijft over het Midden-Oosten. Roelants is momenteel voor haar krant druk doende de juiste stemming te kweken voor een oorlog tegen Iran, net zoals zij en haar krant hun publiek rijp maakten voor de illegale invasie van Irak. Carolien Roelants heeft kille ogen. Zou ze moeder zijn? Ik kan het me niet voorstellen want ze weet dat een moderne oorlog als eerste vrouwen en kinderen tot slachtoffer maakt. Maar je weet het natuurlijk nooit met die ideologische journalisten. Dit zijn de koppen van enkele recente artikelen van haar:

"De Perzen zijn altijd op expansie gericht
In Libanon is de opmars van Iran zichtbaar
Iran speelt rol op Arabische top
Hezbollah zoekt de aanval"

U ziet, de slijpsteen van de geest maakt de geest rijp voor oorlog en dus terreur. Roelants was zich destijds niet bewust dat ze gebruikt werd in een propaganda campagne van de Amerikaanse neocons, althans zo suggereert zij. Zou ze nu niet beseffen dat ze zich bewust door anderen laat gebruiken voor nog meer terreur, maar nu tegen Iran? Ik kan het me niet voorstellen dat ze dat niet beseft. Ik denk gewoon dat Carolien Roelants terreur een juist politiek wapen vindt. En dan hanteer ik de definitie zoals die beschreven staat in het Amerikaanse LegerHandboek, waarbij terrorisme omschreven wordt als 'het bewust geplandegebruik van geweld of dreiging van geweld om doelen te bereiken die politiek, religieus, of ideologisch van aard zijn.'

De vraag is ook: waarin verschilt Roelants nu eigenlijk wezenlijk van de eerste de beste terrorist? Ze zou dit nog eens moeten lezen van een voormalige naaste medewerker van de huidige president Bush:

'in a chapter titled "Selling the War," he alleges that the administration repeatedly shaded the truth and that Bush "managed the crisis in a way that almost guaranteed that the use of force would become the only feasible option.""Over that summer of 2002," he writes, "top Bush aides had outlined a strategy for carefully orchestrating the coming campaign to aggressively sell the war.... In the permanent campaign era, it was all about manipulating sources of public opinion to the president's advantage."'

Lees verder: http://stanvanhoucke.blogspot.com/2008/05/de-bush-bende-67.html

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...