donderdag 22 november 2007

Verarmd Uranium 12



Vanochtend kreeg ik deze email op mijn vraag aan onder andere Groen Links of de partij het standpunt van de Nederlandse regering deelt dat er geen onderzoek moet komen naar Verarmd Uranium wapens:

'Beste Stan,
Nee afschuwelijk, natuurlijk steunen wij dit niet. Nav o.a. deze
ontwikkeling organiseert de kamer nu eerst een eigen hoorzitting over de effecten van het gebruik van verarmd uranium. Wat ons betreft is dat de opmaat voor een stevig debat met de regering daarover.

Met vriendelijke groet,

Mariko Peters Tweede Kamer-lid GroenLinks Woordvoerder Buitenlandse zaken, Europese zaken, Defensie
groenlinks@tweedekamer. nl tel. 070-318 2677'

Van de andere politici heb ik nog geen antwoord ontvangen. De SGP wacht af wat de rest van de wereld van deze duivelse wapens vindt. Kennelijk verdwijnt de eigen christelijke moraal als sneeuw voor de zon zodra het de NAVO niet uitkomt. Of misschien is dit wel de christelijke moraal. Enfin, leest u hun reactie maar:

'Deze discussie moet in internationaal verband worden gevoerd. Het geeft geen zin voor Nederland om hier een geïsoleerde koers te varen. Binnen de EU en binnen de Navo bestaat onvoldoende draagvlak voor een internationaal verbod op dergelijke munitie. Defensie volgt heel zorgvuldig alle mogelijke informatie over gezondheidseffecten van deze munitie. Op basis van deze informatie is er geen reden voor Nederland om een ander standpunt in te nemen dan het huidige. De SGP steunt deze lijn.

Janie de Jong, secr. SGP-fractie Tweede Kamer'

En van zapcoat ontving ik deze reactie:

zapcoat (zaplog nick) heeft een nieuwe reactie op uw bericht "Verarmd Uranium 11" achtergelaten:

Op zaterdag 10 nov. schreef ik dat doordringen van het stemgedrag in de VN tot de kamer en vervolgens de mainstreammedia nog toe aan een aangekondigde e-mailactie naar kamerleden zoveel dagen eerder op het zaplog naar aanleiding van een blogitem op 5 november hierover van mij. Of deze e-mailactie daadwerkelijk de doorslag gegeven heeft om vragen te stellen weet ik echter niet.

http://zaplog.nl/zaplog/article/radio_actieve_besmetting/zapcoathttp://zaplog.nl/zaplog/article/

nederland_stemt_voor_massavernietigingswapens#n4456 '

3 opmerkingen:

Sonja zei

Je zult je bekkie wel mee hebben Stan, bij GroenLinks. Als ik ze een email stuur krijg ik pas na twee maanden een antwoord. Een standaard copy/paste gevalletje van een assistent. Dat geen antwoord geeft op mijn vragen. Bij D66 idem. Van het CDA, PvdA en PVV heb ik nog nooit een antwoord gekregen.

stan zei

het helpt als je journalist bent. bovendien heeft ze een maand geleden mij samen met anderen uitgenodigd om over onze reis door palestina te vertellen. dat laat onverlet dat ik natuurlijk een voortreffelijke man ben.

Sonja zei

O, maar daar twijfel ik niet aan!