woensdag 3 oktober 2007

Groen Links 4


En opnieuw heeft de censor van Groen Links mijn reactie op hun site verwijderd. Binnen vijf minuten bleef er dit nog van over:

'En terwijl onder aanvoering van GROEN LINKS het eindeloze gezever over de beveiliging van Hirisi Magan/Ali maar doorgaat, bericht de Independent het volgende: 'Record 22C temperatures in Arctic heatwave
By Steve Connor, Science Editor
Published: 03 October 2007

*knip*

Waarom vraagt mevrouw Halsema van GROEN LINKS daarover geen spoeddebat aan? Dit vormt een wezenlijke bedreiging van iedere burger op aarde, niet alleen die van een medewerkster van een neoconservatieve Amerikaanse denktank. Waar staat GROEN LINKS voor? In de verwachting dat censor Jeroen deze relevante vraag ditmaal laat staan, wacht ik op een antwoord van de partij.'
De censor van Groen Links schreef:

'Beste Stan,
Ik geloof toch echt dat ik duidelijk ben geweest. Op het forum van GroenLinks is plek voor elke mening en elk onderwerp. Over de Artic Heatwaves kun je makkelijk een eigen topic openen, bijvoorbeeld in het subforum Groen.Ik accepteer alleen niet dat alle onderwerpen door elkaar gaan lopen. Vandaar dat je vorige reactie is aangepast en dat ook hier ingrijp. Dat heeft niks met censureren te maken, maar wel alles met het leesbaar en overzichtelijk houden van het forum.Tenslotte kun je rechtstreekse vragen aan onze Tweede Kamerfractie beter stellen aan onze publieksdienst. Zij zijn ervoor om dit soort vragen te beantwoorden. Hier kun je discussiëren met geïnteresseerden in de politiek van GroenLinks.-
Jeroen'

Ik heb als volgt gereageerd:

'beste censor

de zaken lopen niet door elkaar. groen links is groen, dat wil zeggen de nadruk van zijn politiek is op milieu. daar volstrekt zich nu een ramp, zoals we in de independent kunnen lezen. dit feit is van immens veel meer belang voor de veiligheid van iedere aardbewoner dan het gezever over de veiligheid van een burger die voor een neoconservatieve Amerikaanse denktank werkt. als je dat niet begrijpt. dan houdt alles op. ik probeer te traceren waarom de waan van de dag ook bij groen links belangrijker is dan de wezenlijke problemen die ons allen aangaan. alles gebeurt in een context jeroen, als je die context weghaalt onstaat er krankzinnigheid, zoals nu het geval is waarbij een politieke partij zich uit publiciteitszucht druk maakt over 1 zaakje en een veel belangrijkere zaak links laat liggen.overigens is het buitengewoon hinderlijk dat een censor als jij zich telkens weer met dit soort reacties bemoeit. kennelijk wil je geen wezenlijke discussie over jouw partij. dit is de laatste keer dat ik reageer. ik wens je alle mogelijke succes toe met je werk. tenslotte, ik heb in het verleden vragen aan mevrouw Halsema gesteld, maar nooit een antwoord gekregen.
stan van houcke
Laatst bewerkt door stan van houcke (Vandaag 10:15:22)'

Merkwaardige partij.

6 opmerkingen:

Vrije-wereldburger zei

Naar een actief naar buiten tredend lid stelt: een liberale partij. Zou Marcus Bakker nog lid zijn? Van der Spek in ieder geval niet...

Thesingh zei

Ach ja, ook Groen Links vind het belangrijker om Toyota Priussen te verkopen. Zoals ik al vaker zeg, onze westerse "democratie" is eigenlijk een verlichte dictatuur. Femke Halsema zit daar niet voor ins, maar voor de "groene" belangen van de grootaandeelhouders.

Anoniem zei

Het is een partij van idealen en ideeën. De praktijk, de tastbare werkelijkheid, om maar niet te zegggen: de materie??

Anoniem zei

Zoals iemand van binnen Groen Links (ik weet niet meer wie) ooit zei: Halsema weet geen snars van het milieu! Dat speelt ongetwijfeld mee in het labbekakkerige profiel dat de partij handhaaft ten opzichte dit hyperurgente milieuprobleem. Doodjammer dat (ook) Groen Links een yuppenpartij geworden is. Zie (inderdaad) bijvoorbeeld die kinderlijk truttige site Brechtjes Blogje. Jasses, het lijkt wel een persiflage!

Anoniem zei

Ah, dit is een interessant item. Ten tijde van de laatste verkiezingen vond ik dat er meer aandacht moest komen voor het milieu. Van mezelf ben ik niet bepaald een groenlinksstemmer maar omdat de partij waar ik normaliter voor ga niet echt een rol van betekenis speelde, meende ik vanwege al dat groen deze keer maar eens voor Groen Links te moeten gaan. Duyvendak heet de man die milieu in zijn portefeuille heeft zitten, en van voorheen daarnaast misschien ook nog wel wat twijfelachtiger zaken. Duyvendak. Ik geloof dat ik hem sinds die verkiezingen van begin vorig jaar één keer in het nieuws heb gezien, en dat was twee weken geleden bij Au en Witteman.

Anoniem zei

Sorry, wat ik hiermee wilde zeggen: GroenLinks staat buiten de realiteit. Staat volkomen buiten de realiteit.
mvrgrt

Kicking Cats in the Holy Land

  Plaatsen Nieuwe posts bekijken Gesprek Sulaiman Ahmed @ShaykhSulaiman ZIONIST CHILDREN KICKING CATS 0:02 / 0:05 8:29 p.m. · 19 apr. 2024 ·...