woensdag 13 juni 2007

De Commerciele Massamedia 75

Gisteren schreef ik dit:

'Al vier jaar lang zwijgen de Nederlandse commerciele massamedia over de fundamentele rol die olie speelt bij de oorlog in Irak. Tot nu heeft het overgrote deel van de Nederlandse pers geen serieuze analyse daarover gegeven. Men heeft wel alle propaganda en leugens keurig doorgegeven, maar de Nederlandse journalisten zijn niet zelf op onderzoek gegaan. En dat, in tegenstelling tot onze collega's in de angelsaksische wereld, die uitgebreid over de oliemotieven hebben geschreven en nog steeds schrijven. Een voorbeeld:'Iraq's Workers Strike to Keep Their Oil
By David Bacon
t r u t h o u t Columnist...'
Ik stuurde het hele stuk op naar de websites van de nieuwe reporter, VolkskrantWatch, en Zapruder, in een poging om - net als in de VS - een serieuze discussie over de journalistiek te provoceren.

Naar aanleiding daarvan schreef:

'Bert W. said...
Stan,

denk je nou echt dat het een goed idee is om naar de aluminiumhoedjes-site Zapruder toe te stappen? Veel plezier met Patman. Je weet wel, de aarde is hol, aids bestaat niet, etc. Ze zullen daar wel voor je klappen, maar gelijk plaats je jezelf in een onmogelijke hoek.
10:34 PM'

Ik antwoordde hem als volgt:

'stan said...
beste bert

als iemand aan mij als journalist een vraag stelt geef ik gewoon antwoord. ik probeer mensen zo min mogelijk in vakjes onder te verdelen. nederland is toch al zo'n verzuild land. ik kan mezelf nooit in een onmogelijk hoek plaatsen zolang ik met feiten kom. ik heb niet met meningen maar met feiten proberen aan te geven dat juist een aanzienlijk deel van de nederlandse pers zich in een onmogelijke hoek heeft geplaatst door hun irak-berichtgeving. gemarginaliseerd wordt iemand met dissidente meningen al snel in nederland. in de polder journalistiek geldt: doe als de rest, wijk niet af. juist daar geldt dat men voor het applaus werkt. je kunt veel van mij zeggen, maar niet dat ik naar erkenning zoek. overigens valt me jouw misprijzend bijna verongelijkte toontje op. ook dat is kenmerkend voor het poldermodel. hier voelt bijna iedereen zich onmiddellijk slachtoffer van de ander.ik hoop een misverstand uit de wereld te hebben geholpen.
stan
11:04 PM'

Lees verder: http://stanvanhoucke.blogspot.com/2007/06/irak-216.html

Daar komt nog iets bij: hoe komt het dat in het kleine Nederland het debat zo snel venijnig wordt, dat het lijkt alsof hier een loopgravenoorlog gaande is, ieder schietend op de ander vanuit zijn/haar eigen stellingen? Onmiddellijk wordt getracht iemand's integriteit te vernietigen. Hoe komt het dat Bert W. verwacht dat hij op zijn retorische vraag serieus antwoord van mij zal krijgen terwijl hij tegelijkertijd verwacht dat ik op een open vraag van Patman geen antwoord zal geven? Nog wonderlijker is dat hij veronderstelt dat ik mijn stuk niet naar Zapruder zou opsturen. Bert, twijfel is de basis van elke kennis en elk inzicht, twijfel aan de officiele versie van de werkelijkheid. Zonder twijfel is vooruitgang niet mogelijk, dan blijft de mens gevangen zitten in een labyrinth van de herhaling en van het conmformisme. Ik ga ervan uit dat je het daarmee eens bent. Welnu, de mensen van Zapruder durven te twijfelen aan de officiele versie van de werkelijkheid zoals die door de autoriteiten wordt gegeven en door de massamedia nagepraat.

Als ik je goed heb begrepen zou ik mijn stuk alleen aan de nieuwe reporter hebben moeten mailen, een website speciaal in het leven geroepen voor mijn collega's die werkelijk geen enkele twijfel toonden toen de autoriteiten met de officiele complotversie van de aanslagen van 11 september 2001 aan kwamen en ook geen twijfel toonden toen de Bush-Bende beweerde dat de VS vanwege massavernietigingswapens en uiteindelijk het verspreiden van de democratie en de mensenrechten Irak met geweld aanvielen. Zapruder toonde wel een gepaste twijfel. Een tijdje geleden vroegen twee redacteuren van Zapruder me of ik wekelijks een stuk zou willen maken over de Nederlandse commerciele massamedia. Ik ben daar niet op ingegaan, want alleen al de gedachte dat ik de Nederlandse commerciele massamedia dagelijks zou moeten volgen, was gruwelijk. Maar af en toe een stuk schrijven over de commerciele journalistiek is geen probleem.

Tenslotte nog dit: zodra ik mijn collega's wijs op de ongerijmdheden in de journalistiek krijg ik nooit een fundamentele discussie van de grond, want iedereen kent iedereen hier in dit kleine land en dus moet de consensus niet worden verstoord. Poldermodel. Over randverschijnselen, over de vorm wil men weleens een discussie voeren, maar nooit over de wezenlijke inhoud van de journalistiek. Bij Zapruder lees ik die fundamentele kritiek wel. Dus waarom zou ik Zapruder geen stuk opsturen? Kom uit je loopgraaf Bert, War is Over.

38 opmerkingen:

Anoniem zei

Stan,
maar wat als de commerciële media dit bewust negeert?

Anoniem zei

Is Bert W journalist?

Alleen al de honende reactie op een column van Hans Dulfer, waarin ie verontwaardigd was dat er kennelijk mocht worden gespeculeerd over de slachtoffers van 9-11, sprak boekdelen. Dulfer kwam er nog wel mee bij Barend en Van Dorp, maar daarna was het afgelopen met dit nieuws.

Zo vreemd is zo'n vraag toch niet?

Geen enkele Nederlandse journalist ging eens uitzoeken hoe het kon dat er in de "bovenwereld" kennelijk mensen op de hoogte waren van een komende catastrofe, waarvan de Amerikaanse regering beweert dat niemand die had kunnen voorzien.

Anoniem zei

ach, ik had dit stuk nog niet gelezen. In het topic hieronder heb ik nog op je gereageerd en ook de vraag "waarom zou ik Zapruder geen stuk opsturen?" beantwoord.

Hier een kopie:
"Beste Stan,
mij heb je er niet mee, hoor, maar het is al lastig genoeg om een wantoestanden rondom de oorlog in Irak voor het voetlicht te krijgen. Als jij dat per se via een AIDS-ontkennerssite wil doen dan haak ik af. Dan maak je het wel erg makkelijk voor 'tegenstanders' om te zeggen: ach kijk, holle aarde, gezichten op mars, geen ovens in Auschwitz, AIDS bestaat niet, wantoestanden in Irak; dan zal het laatste ook wel onzin zijn.
Als jij het wel een goed idee vind is dat jouw keus. Ik denk dat het heel verstandig zou zijn om dit onderwerp zo ver mogelijk van de aluminium hoedjes te houden. Persoonlijk vind ik het daar te belangrijk voor.
Ik hoop een misverstand uit de wereld te hebben geholpen.
bert
"

stan zei

bert
maar nu nog een antwoord op mijn vragen, ik herhaal:
wat jouw laatste reactie betreft: allemensen bert, je loopt wel heel hard van stapel,geen ovens in auschwitz. wie beweert dat? en wat heeft het met mijn tekst te maken?

Anoniem zei

Het is grappig om te zien dat mensen als Bert kennelijk hogere eisen aan nieuwsgaring stellen voor alternatieve nieuwssites dan de gevestigde media. Media die inmiddels danig met de billen bloot heeft moeten gegaan en bewezen niet meer kunnen voortbestaan als er geen sloot aan (corporate) advertentiegelden binnenstroomt; van ledengeld moeten ze het niet meer hebben, want men loopt massaal weg. Volgens zijn logica zouden alle media -gevestigd danwel alternatief- ongeloofwaardig zijn omdat ze allemaal weleens lichtvoetige berichten combineren met serieuze onderwerpen en ook af en toe een canard hebben -al dan niet achteraf gerectificeerd.

Als hoofdredacteur van de "aluminiumhoedjes-site" ben ik dan vereerd dat de lat kennelijk voor ons zo hoog ligt en ik twijfel dan niet dat de serieuzere artikelen van onze site menige toets der kritiek kunnen doorstaan; zeker als het gaat om de kern van het verhaal. Nimmer zullen wij pretenderen de absolute waarheid in pacht te hebben, maar we blijven roepen dan men zich breder dient te informeren en niet slaafs te volgen wat er in uw gesponsorde kwaliteitsblad staat.

Het lijkt er steeds meer op dat mensen het vermogen tot zelf nadenken verloren hebben en zich geen raad weten wanneer blijkt dat hun vertrouwde krant niet meer aan weer en wederhoor doet en haar journalisten in de ijzeren greep van de commercie zitten. Sorry Bert, je zult toch zelf ook je grijze cellen aan het werk moeten zetten en je niet blijven verbergen achter je semantische prietpraat en je cognitieve dissonantie.

Gr,
Antagonizer.

Anoniem zei

Dit is een beetje verwarrend zo, want ik had je laatste vraag beantwoord in het andere topic. Maar ik geloof dat mijn punt nu wel duidelijk is, toch?
Vriendelijke groet,
bert

Hier nog even een herhaling


Bert:
"Het heeft helemaal niks met je tekst te maken, het heeft ermee te maken waar je mee geassocieerd wil worden.

Over Auschwitz. Dit forumonderwerp (en er zijn er meer soortgelijke), , begonnen door redactielid David, zou op Stromfront niet misstaan:
http://zapruder.nl/forums/viewthread/8970/

Nogmaals, je moet het allemaal zelf weten.
Gelukkig zijn er nog andere kritische journalisten en andere mensen die opkomen voor het grote onrecht in Irak ZONDER dat ze dat via dit soort sites proberen te doen.

Ik vind het gewoon heel erg jammer.
Ik luisterde vroeger graag naar je op de radio (weet niet of je er nog op bent, ik heb al jaren geen radio of TV meer, en de VPRO-gids is dus ook de deur uit).

Mocht je je het afvragen:
Ik ken zapruder via nujij.nl waar ze een massale spamaanval deden en ben met name geschokt door de AIDS ontkennersserie, vandaar dat ik ze voorlopig volg om te kijken wat dit precies voor lui zijn. Zodoende kwam ik je vriendelijke onderonsje met Patman (AIDS-ontkennersopperhoofd) tegen."


Stan

"oke bert,
ik wist dit allemaal niet. het is het probleem van de vrijheid van meningsuiting, ook idioten komen dan aan het woord. daar staat tegenover dat ook in de commerciele massamedia idioten aan het woord komen, wier opvattingen verstrekkende consequenties hebben en miljoenen mensen beinvloeden. de vraag is dan: moet ik helemaal nooit meer iets doen voor de commerciele massamedia? er valt iets voor te zeggen. maar vooralsnog maak ik liever gebruik van elk kanaal dat tot mijn beschikking staat om serieuze zaken op een fatsoenlijke manier onder de aandacht te brengen. desondanks zal ik je woorden ter harte nemen.
vriendelijke groet
stan"


1:39 PM

Anoniem zei

@Zapruder-hoofdredacteur:

"semantische prietpraat" en "cognitieve dissonantie"?
Kunt U wellicht even toelichten waar U dat vandaan haalt?

Waar haalt u verder de pretentie vandaan dat als ik het over Zapruder heb om dat te vertalen naar "alternatieve nieuwssites" in het algemeen??? Waar haalt u het idee vandaan dat ik me zou verlaten op de MSM? Dat verzint u zelf.
En dan verwijt u MIJ "cognitieve dissonantie"?

Ik had en heb het over Zapruder, een AIDS-ontkennerssite. Godzijdank staat dat niet model voor de gemiddelde alternatieve nieuwsbron. Ik juich het ten zeerste toe dat er meer aandacht komt voor het ECHTE verhaal over Irak, maar dan wel graag losgekoppeld van verkapte holocaustontkenners en openlijke AIDS-ontkenners.

Anoniem zei

Pardon Stan,

Welke idioten zijn er aan het woord op Zapruder? Waarin geef je Bert precies gelijk?

Ben je een idioot als je de tweede wereldoorlog in een ander perspectief zet door documentatie dan in die door de ons voorgehouden (onlogische) versie, zodat er meer duidelijk wordt waarom deze oorlogen 1914-1945 plaatsvonden? Bekijk die docu van Jim Condit bijvoorbeeld eens...

Met Stormfront (Neonazi's) zoals Bert suggereert heeft het niets van doen verder. Het heeft te maken met Zionisme en banken.

Ben je een idioot als je om gegronde redenen vraagtekens zet bij de wetenschappeijke gronden van HIV en AIDS? Ik zou er een half jaar geleden ook niet aan hebben gedacht en dacht toen ook dat Mbeki wellicht gek was, maar ben nu een stuk wijzer en hang nu het 'HIV/AIDS geloof' niet meer aan. Het is erger dan je denkt als je je in de feiten verdiept. Kijk ook eens op:
http://www.powertothepeople.co.za/

Ik zou zeggen verdiep je er eens rustig in en zeker Bert mag dat doen.

Anoniem zei

Ko, je mag er vanuitgaan dat ik al iets langer bezig ben met AIDS dan leek Patman.
Info over aids-ontkenning, de absurditeit ervan, maar ook de ernst ervan:
http://www.aidstruth.org/
http://www.thebody.com/index/whatis/cause.html

O, en en ik heb nergens gezegd dat holocaustontkenning equivalent is aan neonazisme. Ook op Stormfront zeggen ze dat vooral met "zionisme en banken" te maken heeft, en worden precies dezelfde links getoond van precies dezelfde notoire holocaustontkenners, en wordt dezelfde oorzaak genoemd: de hele holocaust (voor zover ie bestond) was een zionistisch complot.

Iedereen moet z'n eigen grenzen trekken. Ik weet waar de mijne liggen.

Anoniem zei

Beste Bert, je mag dan lang met iets bezig zijn, maar wat zegt dat verder over de materie zelf?

Ik kom tot hele andere conclusies en heb er dan ook een heel andere kijk op. Wanneer ik mezelf leek vind, bepaal ik ook wel zelf.

Misschien geloof jij ook wel dat de Farma Maffia tot doel heeft om mensen gezond te maken...? Ik in elk geval niet.

Ik ben verder ook geen holocaust-ontkenners tegen gekomen op zapruder (er zijn vele doden gevallen, maar hoeveel, hoe, waar en wie dat onderzoek ik liever zelf). Ik kijk wel heel anders tegen de geschiedenis aan dan jij kennelijk. De samenwerking tussen Zionistische bankiers en Hitler zijn feiten die je gewoon op talrijke plaatsen kunt achterhalen.
Ik neem er in geen geval genoegen mee om me te beperken in mijn kijk op zaken door wie dan ook. De grootscheepse propaganda die we nu na 911 ondervinden heeft mijn ogen voorgoed geopend.

Anoniem zei

"Beste Bert, je mag dan lang met iets bezig zijn, maar wat zegt dat verder over de materie zelf?"

Wat dat over de materie zelf zegt? Dat ik verdomd goed weet waar ik het over heb!
http://www.aidstruth.org/

Maar goed, ik ben hier verder klaar.
Ik hoop gewoon heel erg dat Stan geen verder validatie geeft aan AIDS-ontkenners, maar meer dan hopen kan ik niet. Het Irak-onderwerp verdient zoveel beter dan op een hoop gegooid te worden met dit soort onderwerpen.

Als je een goed verhaal hebt over de onvertelde verschrikkingen in Irak, doe jezelf dan niet tekort.

Anoniem zei

Bert, ik zal je belediging door ons met Stormfront te willen vergelijken maar even gooien op ontoerekeningsvatbaarheid en tijdelijke(?) stupiditeit. Wat er op het forum gepost wordt is niet noodzakelijkerwijs onze mening, net zo min als een ingezonden brief de mening van een krant vertolkt. Ja, als er grenzen overschreden worden dan grijpen we in, maar de eeuwige generalisatie dat anti-zionisme maar even gemakshalve gelijksgesteld wordt aan anti-semitisme ga ik niet eens meer weerleggen, da's een bekend truukje om alternatieve nieuwssites te criminaliseren.

Je zegt dat je niet zegt je niet op de MSM te verlaten, maar waarom zeg je dan niet gewoon wat je wel bedoelt? Het AIDS-verhaal komt echt niet enkel uit de vleespet van Patman en hoewel de meningen over het AIDS-verhaal zelfs bij de Zapruder-redactie verdeeld zijn, is het wel een verhaal dat aandacht en nadere bestudering verdient. Veel mechanismen van die we zien bij false flag operaties, doofpotaffaires en corporatisme komen bij AIDS en pharma terug.

Mensen zoals jij verbergen zich graag achter een enkel argument om de verdere rest gemakshalve in het verdomhoekje te zetten. Da's prima, maar verwacht dan niet dat ik jouw kritiek serieus neem. Stan van Houcke doet zijn ding sinds geruime tijd en dat doet hij in onze ogen heel goed en hij is niet blind voor de overeenkomsten in content en doelstelling die Zapruder en hij hebben. Jammer genoeg is Stan een van de weinigen die dit ziet, want zelden zul je zo'n gefragmenteerde wereld aantreffen als alternatieve nieuwsgaring; de spreekwoordelijke bak met kikkers.
Wat dat betreft kan ik me goed voorstellen dat de gemiddelde lezer het woud aan alternatieve nieuwssites erg verwarrend vindt.

Antagonizer.

Anoniem zei

Op Stormfront komen ze met precies dezelfde links aanzetten als het om holocaustontkenning gaat, en wordt er grotendeels dezelfde conclusie getrokken. Kan je jammer vinden, maar het vergelijk gaat wel degelijk op; dat forumtopic kan zo op Stormfront.
En ik zou daar eens goed over nadenken.

Nee, dat AIDSverhaal komt ZEKER niet uit de pet van Patman. Dat is het punt. Het verhaal is al eeuwenoud, eeuwen ontkracht en het blijft maar dooretteren. Zapruder houdt die schadelijke mythe levend en doet z'n uiterste best om 'm verder ge verspreiden.

Zo heb je ook mensen die vinden dat negers minderwaardig zijn, en beweren dat ze de wetenschappelijke bewijzen ervoor hebben.
Dat is hun mening en die kan je niet verbieden, maar dat betekent niet dat ze gelijk hebben en zeker niet dat je er niet tegenin zou mogen gaan. Zeker als blijkt dat de semi-wetenschap waar ze zich op baseren al talloze keren is weerlegd. Op dat moment is het gewoon een kwalijke hardnekkige leugen.

Met het ontkennen van AIDS en het HIV-virus plaats je je op dat niveau. Natuurlijk is het een mening, en die moet je niet verbieden (ik ben er ook tegen de strafbaarheid van holocaustontkenning), maar het is wel belangrijk om te laten zien dat alle claims van de AIDS-ontkenners al eindeloos vaak weerlegd zijn.

Ik verwijt Zapruder dus niet dat ze de argumenten voor AIDS-ontkenning zelf verzonnen hebben, maar juist dat ze voor de zoveelste keer een lang ontkrachte leugen verspreiden.

Dat plaatst Zapruder in een bepaalde hoek. Ik zou het doodzonde vinden als mensen die serieus iets te melden hebben, belangrijke dingen die jammer genoeg grotendeels uit de msm gehouden worden, geassocieerd worden met dit soort sites.

Geef je validatie aan Zapruder, dan geef je validatie aan het, al lang ontkrachte maar eeuwig terugkerende AIDS-ontkennersverhaal dat zeer zeer prominent aanwezig is.

Verdiep je erin:
http://www.aidstruth.org/

Sonja zei

Een forum! Bert W. doet net alsof hij niet weet wat een forum is. Neem bijvoorbeeld het forum van EenVandaag. Ga daar eens lezen Bert, daar bepleiten reageerders al jarenlang schaamteloos dat er op alle moslims met hun stinkende kopvodden met hun maangod en hun haathutten genocide moet worden gepleegd. Dat zijn dan de knusse familiezenders TROS, de Leukste Familie van Nederland, en de AVRO Daar Kom je Elkaar Tegen, vergis je niet. Ik heb daarover een klacht ingediend bij de omroepen en haar directies, en daar heb ik nooit een reactie op gekregen. Even later kreeg ik wel en IP ban.

http://eindpunt.blogspot.com/2005/09/twee-vandaag.html
http://eindpunt.blogspot.com/2005/09/twee-vandaag-twee.html

Probeer het nou maar eerst eens bij de massamedia Bert, nu je toch het Zwaard der Rechtvaardigheid ter hand hebt genomen. Grote beschuldigingen vragen om grote aanpak, dus niet je meteen zo veilig mogelijk op marginale dissidenten als Zapruder storten, aan wiens goede intenties ik persoonlijk niet twijfel.

Sonja

Anoniem zei

De AIDS-ontkenning is niet in het forum, maar op de voorpagina. DAT is het hoofdpunt.

Het bewuste forum-draadje is van een zapruder-redactielid. Dat maakt een verschil. Maar zoals gezegd, dat is de hoofdzaak niet.

AIDS-ontkenning -> voorpagina.
http://www.aidstruth.org/

De massamedia valt heel veel te verwijten, maar niet dat ze de AIDS-ontkenningsmythe in stand houden.

Anoniem zei

Lekkere website dat aidstruth.org waar je naar verwijst Bert. Ik zie niet één bewijs van HIV/AIDS. Wel van het tegendeel.

Aantasting van immuunsysteem kan gebeuren door ondermeer slechte voeding of Pharmamiddelen-vergiftiging.
Zo werkt het in de praktijk:
http://www.powertothepeople.co.za/?Task=system&CategoryID=11237&HeadingText=2%3A+The+sister+and+brother+with%22AIDS%22

Big business dat AIDS-gif.
$60.000.000.000 is er nu uitgetrokken om de Afrikanen naar de andere wereld te helpen... dat uitroeien van mensen is in het verleden al op meerdere continenten gebeurd.

De geschiedenis herhaalt zich...

Anoniem zei

Big business dat AIDS-gif.
$60.000.000.000 is er nu uitgetrokken om de Afrikanen naar de andere wereld te helpen... dat uitroeien van mensen is in het verleden al op meerdere continenten gebeurd.


Dat je zoiets schrijft zegt eigenlijk al alles over hoeveel je weet/begrijpt van het hele probleem, beter gezegd, waar je voor kiest om te geloven.

Als er nu één continent is waarvoor dat enorme bedrag niet voor is uitgetrokken dan is het wel Afrika... "dankzij" de absurde patenten van de pharma-maffia.

Ach, hier past gewoonweg geen antwoord meer.
Het is echt om heel heel heel erg triest van te worden.

Ik hoop echt zo erg dat Stan hier buiten blijft. Ik weet niks anders meer te zeggen. Kunnen belangrijke onderwerpen als de verschrikkingen in Irak alsjeblieft uit handen blijven van het soort mensen, het godzijdank kleine clubje, dat HIV-AIDS ontkent.

Er zijn schandalen genoeg rondom AIDS, het gedrag van de farmaceutische industrie is al stuitend genoeg. Je hebt geen achterhaalde mythes nodig om het establishment te veroordelen.

Anoniem zei

Als er nu één continent is waarvoor dat enorme bedrag niet voor is uitgetrokken dan is het wel Afrika... "dankzij" de absurde patenten van de pharma-maffia.

Bert, ik doel hier op de $60.000.000.000 die de G8 vorige week heeft gepland om te investeren in het verdere uitroeien van de Afrikanen. Wat denk je wie die G8 dienen?

Kijk eens naar wat er in werkelijkheid in Afrika nodig is:
http://www.youtube.com/profile_videos?user=Alunine&p=r

Geen kostbaar Pharmagif, maar eenvoudige voeding zoals lemoen, knoflook, gember, etc als medicatie.

Op de website van aidstruth staat met evenzoveel woorden dat ze geen discussie aangaan met mensen met een andere kijk op aids. Waar zijn die lui bang voor? De waarheid is nooit bang voor vragen.

Anoniem zei

Geen kostbaar Pharmagif, maar eenvoudige voeding zoals lemoen, knoflook, gember, etc als medicatie.

Deze waanzin is precies waarom ik heel erg hoop dat Stan ver van de aids-ontkenners blijft.

Kennen we Moerman nog?
Volhouden dat Moerman een doorbraak in de kankerbestrijding was staat op hetzelfde niveau als de afrikaanse aids-epidemie bestrijden met knoflook en citroenen.

Des te belangrijker om zinnige onderwerpen te scheiden van dit soort kwalijke onzin.

Anoniem zei

Bert, je maakt jezelf steeds belachelijker hier. Ik zie nu wel dat jij de inhoud hebt van een vingerhoedje en je totaal niet kunt openstellen voor andere standpunten die niet in jouw enge microkosmos passen. Geheel in stijl van al die andere intolerante kleingeestige jankerds blijf je maar zeuren over een bepaald standpunt wat niet het jouwe is en denkt daarin bewijs te vinden dat de rest van de berichtgeving dan maar ook besmet is (de vergelijking van de appel is reeds al gemaakt). Je durft gewoon niet toe te geven dat je zelf de inhoud en het inzicht mist om beargumenteerd mee te discussieren over dit soort onderwerpen en probeert je discussiepartners bij voorbaat maar te diskwalificeren, zodat je eigen incompetentie in de schaduw blijft.

We komen meer dan eens mensen zoals jij tegen (je doet me sowieso sterk aan iemand denken... zoveelste pseudoniem?) en het is gewoon de gebroken plaat met de verzamelde werken van de "Gebroeders Retorica" die weer afgedraaid wordt. Ik ben totaal niet onder de indruk en maar wat laf naar een siteje verwijzen of Stan proberen te vertellen wat hij wel of niet moet doen, toont mij het laatste gereutel en gespartel van een wanhopig man die allang verslagen is in de arena van het discours.

De groeten,

Antagonizer.

Anoniem zei

Een paar jaar terug ging Bush samen met Beatrix de gevallen soldaten in Margraten eren. Geen woord over opa Prescott Bush die de nazi's financierde in WO2, wat heeft zijn kleinzoon (ook oorlogscrimineel)daar te zoeken. Geen 1 van de stinkende muilen van de media die openging, dat soort lijntjes trekken of berenputten opentrekken is schijnbaar te moeilijk.

Zolang dit de norm is wens ik geen opmerkingen te ontvangen over het Stormfront als ik een doodnormale WO2 discussie heb die de media weigert te leveren. Je hebt ook totaal niet de discussie gevolgd want van de grote Hitler blijft weinig over, niet echt Stormfront materiaal.

Ik kan jouw woorden ook wel in verband brengen met 1 of andere gekke groepering. De klu klux clan gebruikt ook "jouw" aidsverhalen om te zeggen dat het een flikker en nikker ziekte is. Blijkbaar is dat ook iets om over na te denken je hoort misschien ook wel bij die club....beetje rare manier van redeneren vindt je niet Bert.

Zolang de media geen linkjes legt met het verleden, heden en de toekomst ga ik zelf wel graven en harken. Wo2 is het beginpunt van de politieke agenda van de laatste 60 jaar, zeker weten dat ik daar meer over wil weten. Dat jij in je broek piest zodra het woordje Hitler, jood of Israel voorbij komt is niet mijn probleem.

De bullshit die ik hoor over Saddam en tig andere zaken van deze tijd hebben mij doen duiken in het verleden. Het is gewoon dom om te denken dat ze daar niet over hebben gelogen.

Ga liever mensen lastigvallen die hersenloos Lingo en Dancing on ice kijken. Daar gaat de maatschapij juist echt kapot aan. Vrije discussies hebben dit land groot gemaakt, komop zeg :)

Anoniem zei

@Antagonizer
Ik heb het over AIDS-deniers.
Ik heb het over Zapruder.

Zapruder is een site die actief probeert mensen in de lang ontkrachte waanzin van "HIV bestaat niet" te verleiden.

Jij hebt makkelijk lullen.

Steun geven aan Zapruder is steun geven aan AIDS-ontkenners (geef ze wat knoflook en citroenen.. dank voor het advies.. :/ )

Gelukkig is Zapruder niet de enige plek op aarde waar men zich sterk wil maken om het echte verhaal over Irak.
Laat de evident idioten er alsjeblieft buiten. Het helpt niet om AIDS-ontkenners erbij te betrekken.

Ik ben totaal niet onder de indruk en maar wat laf naar een siteje verwijzen of Stan proberen te vertellen wat hij wel of niet moet doen, toont mij het laatste gereutel en gespartel van een wanhopig man die allang verslagen is in de arena van het discours.

Lees die site gewoon. Lees wat de immer terugkerende argumenten van de aids-ontkenners zijn. Lees wat daar al ontelbare keren tegenin is gebracht.
http://www.aidstruth.org/

Stan moet helemaal zelf weten wat ie doet.
Ik weet waar ik sta. Daar waar aids-ontkenners niet staan

Anoniem zei

k kan jouw woorden ook wel in verband brengen met 1 of andere gekke groepering. De klu klux clan gebruikt ook "jouw" aidsverhalen om te zeggen dat het een flikker en nikker ziekte is. Blijkbaar is dat ook iets om over na te denken je hoort misschien ook wel bij die club...

Nou nee, dat kan je dus niet. Mensen die AIDS als "flikkerziekte" zien staan net zo ver van de realiteit als mensen die zeggen dat HIV en AIDS helemaal niet bestaan.

De KKK gebruikt dan ook zeker niet "mijn" AIDS-verhaal.

Misschien interessant voor je om eens na te gaan is wat de anti-homosentimenten zijn bij een aantal vooraanstaande AIDS-ontkenners.

Anoniem zei

Iemand die zich in verband brengt met oorlogshitsers als de commerciële media, daar wil je toch niet mee in verband gebracht worden? Mede dankzij hun slaafse houding is de illegale oorlog in Irak probleemloos van start gegaan.

Zelfde argument, BertW. Het is lekker toeven op de burelen met zo'n instelling. Een luie instelling welteverstaan.

Overigens begint de herhaling van verdachtmaking inzake AIDS wel errug sleets te worden (en niemand schiet iets op met deze standaard drogreden).

Ik ben benieuwd hoe het er op redacties aan toeging met mensen die prima konden voorspellen wat voor bende Irak zou worden. Als deze mensen er al waren, zijn ze dan net zoals de discussie hier eeuwig op de Holocaust-ontkenner bank gezet binnen de krantenredactie omdat ze tegen de stroom in roeiden? Je zou het haast denken met de trant van redeneren die je hier ten toon spreidt.

Anoniem zei

BertW, sta me dan één inhoudelijk controlevraag toe.

Het AIDS-syndroom bestaat uit bijna 30 ogenschijnlijke ongerelateerde ziekten. Waarom zijn het precies deze ziekten en niet meer, minder of andere? Toon mij een betrouwbaar document waaruit blijkt waarom juist deze ziekten toeslaan bij een door het zogenaamde HIV verzwakt immuunsysteem.

Lijkt me dat na 24 jaar extreem goed gesponsored onderzoek zoiets basaals wel bekend is inmiddels. Op jouw sites waren ze echter vergeten dit te verklaren.

Patman

Anoniem zei

Arme Bert W. Is natuurlijk ooit met goede moed begonnen aan zijn opleiding journalistiek en heeft zich (hopelijk) ooit geconformeerd aan de code van Bordeaux. Al gauw kwam hij er natuurlijk achter dat hij bij zijn werkgever niet aan die code kon/mog voldoen. Op zich niks aan de hand want voor een zak met geld is iedere journalist die bij de MSM werkt kennelijk bereid om de APN telex te koppieeren.

Maar nu zijn de rapen gaar, de MSM zit in zwaar weer. Mensen worden wijzer en zeg nou zelf het ANP pasten gaat mensen op ten duur opvallen.
Dus weet Bert uit pure wanhoop niets beters te verzinnen dan alternatieve media te ridiculiceren.

Zien we hier de laatste stuiptrekkingen van een telexcoppieerder die de hete adem in zijn nek voelt? Zeg jij het maar Bert, dat mag hier want er zijn hier geen adverteerders die jou de mond snoeren.

Anoniem zei

ach ach, "vergeten te verklaren".
Die lijst is door de jaren tot stand gekomen omdat die 30 ziektes direct in verband staan met een ernstig verzwakt immuunsysteem. Wat nou "ogenschijnlijk ongerelateerd"?? Voor een fotograaf/softwaremaker misschien.

Anoniem zei

Bert, ik ben slecht een domme software architect, sr. weliswaar, maar dom. Ik ben echter tot de ontdekking gekomen dat ik iets heel bijzonders heb, zal wel genetisch zijn: een bullshit detector. En bij jou slaat die direct aan. Daarom, leg me eens uit. Welk verband is dat dan?

Het zijn trouwens geen 30 ziektes, de meest gangbare definities vamn AIDS (ze veranderen nogal eens de definitie) heeft het over 29. Het schijnt voor jonge mensen ook nog anders te zijn dan voor oude, ja, het is een heel bijzonder virus. Aan deze kant van de evenaar heeft het een hekel aan homo's en hoeren. Aan de andere kant is het minder selectief. Heel bijzonder.

Maargoed, AIDS als syndroom. Welk verband is er tussen de ziekten in relatie tot HIV? Geef me eens een document dat de causatie tussen HIV en die 29 ziektes aangeeft.

je weet wel. Bewijs. peer-review. Wetenschappelijk methode. Ach, in de ogen van de AIDS gelovers zijn dat slecht futiliteiten die in de weg staan van hun inkomsten, maar ik heb zo het gevoel dat de miljoenen Afrikanen die op het punt staan chemokuur te ontvangen er anders over denken.

Welk verband? Bewijs!

Patman

Anoniem zei

Beste Bert,

Dat jij mij gevaarlijk of niet goed wijs vindt als ik over voeding spreek als medicijn is niet mijn probleem.

Heb jij overigens wel de moeite genomen om deze documentaire te bekijken? AIDS in de praktijk. Of durf je dat niet?
http://www.youtube.com/profile_videos?user=Alunine&p=r

Iets gelezen wellicht ook op hun website?
http://www.powertothepeople.co.za/?Task=system&CategoryID=11215&HeadingText=KZN+Newsletter+1%2D20

Anoniem zei

Ernie, uhh, Bert is vast ook niet geinteresseerd in wat tweevoudig Nobelprijs winnaar biochemie Linus Pauling heef te zeggen over AIDS en vitamine-C? Die Linus Pauling is vast ook een holocaust-ontkenner. Toch? Nobelprijs winnaar uit uitvinder van de HIV viral Load test Kary Mullis? Ook een Holocaust-ontkenner?

Anoniem zei

Allereerst is het goed om te zien dat er min of meer een soort van discussie ontstaat.

Maar wat ik me afvraag: Het lijkt alsof BertW Zapruder een hoop credits geeft. Dat moet toch om een bepaalde reden zijn, toch?
Als je iets niet serieus neemt, doe je dat niet. Waarom zoveel aandacht? Is het een soort freudiaanse verspreking of iets dergelijks?

Merijn/Puma/Nijrem

Anoniem zei

Over nobelprijs winnaars gesproken;
Mevrouw Dr Wangari Muta Maathai heeft ook een afwijkende opvatting wat betreft Aids. :)
Nijrem

Anoniem zei

[quote]Nou nee, dat kan je dus niet. Mensen die AIDS als "flikkerziekte" zien staan net zo ver van de realiteit als mensen die zeggen dat HIV en AIDS helemaal niet bestaan.

De KKK gebruikt dan ook zeker niet "mijn" AIDS-verhaal.

Misschien interessant voor je om eens na te gaan is wat de anti-homosentimenten zijn bij een aantal vooraanstaande AIDS-ontkenners.[/quote]

Snap je het nu niet of draai je er gewoon omheen. Het gaat juist om je verdachtmakingen omdat bepaalde woorden ook door een ander groepje malloten wordt gebruikt. Dat mijn voorbeeld nergens op slaat is juist het punt, jij gebruikt dezelfde waardeloze tactiek.
Je legt verbanden die er niet zijn, nu ook weer met anti-homo groeperingen. Foute figuren kun je overal vinden, niet alles over 1 kam gaan scheren.

Trouwens, een homofoob of antisemiet hoeft niet gelijk een pathologische leugenaar te zijn. Misschien schokt dit je wereldbeeld ;-)alles en iedereen als monsters zien is natuurlijk makkelijker.

Anoniem zei

Bert Wiggers kapittelt Zapruder én ‘adviseert’ Stan van Houcke
aldus Patman, die dit als een nieuwsbericht brengt alsof het om een feit gaat.

Welnu, dit is tekenend voor jouw Patman's manier van "feiten" presenteren.

Ik heb even moeten opzoeken wie die Bert Wiggers was, het blijkt de directeur van Ilse en Nu.nl te zijn, en Patman trekt voor de zoveelste keer een overhaaste conclusie.

a) Als ik Bert Wiggers zou zijn dan zou ik me kenbaar maken als Bert Wiggers en als ik anoniem wilde blijven had ik mij natuurlijk niet Bert W. genoemd, maar iets wat niet op die naam lijkt. Dat lijkt me logisch.
En waarom zou ik in godsnaam pretenderen dat ik het nu.nl hoofd ben? Alsof dat indruk zu maken op iemand als Stan van Houcke.

b) Als ik Bert Wiggers zou zijn zou er heel wat meer aandacht zijn op nu.nl voor Irak.

Mensen als Patman checken feiten niet. Ze roepen wat ze zouden willen dat waar is. Wil Patman dat HIV niet bestaat, dan bestaat HIV niet. Wil Patman dat ik Bert Wiggers ben, dan roept ie dat ik Bert Wiggers ben. Geen feiten, niks. Gewoon roepen.

Patman is degene die Zapruder op de kaart wilde zetten als DE HIV/AIDS-ontkenners-site van Nederland.

Dit zegt eigenlijk wel genoeg zo.

Anoniem zei

Voor iemand die niet op argumenten in de discussie ingaat praat je wel heel erg veel over AIDS. Ondertussen geen enkele blijk dat het je duidelijk is waarom je op zoveel boze mensen stuit. Wellicht komt dat met een paar jaar nog wel. Luisteren (en rustig lezen) is ook een kunst.

Anoniem zei

@bert w

Deconstructing The Myth Of AIDS

http://video.google.com/videoplay?docid=3983706668483511310&hl=nl

Anoniem zei

een ernstig verzwakt immuunsysteem, moet volgens Bert W met medicijnen worden opgelost?

Daarna weer op een dieet van KoKa Kola, meelpap en alcohol?

Het zal de oude roest in zijn ( vermoedelijk iets ondervoede ) hoofd misschien oplossen, die KoklaKola, maar het immuunsysteem van miljoenen ondervoede mensen niet HELEN

Anoniem zei

Het KuKluKKola van onze bevrijders, de financiers van het derde rijk?

De financiers van Volkswagen, asfalt en staal?



het stond niet in de krant.