vrijdag 23 maart 2007

Trouw, Misschien Wel 21

Naar aanleiding van mijn emailwisseling met Trouw-werknemer Bas de Vries:

Sonja said...
"(zie bijv. GeenStijl)"Oh my gawd, dit is echt triest...En Geenstijl is niet eens een weblog - volgens hun redactie.Ik vraag me af, is Bas de Vries een mannetje dat bij Trouw in dienst is om de hele dag het internet te controleren of de krant wel op correcte wijze geciteerd wordt? Of om alleen kritiek op de krant in de kiem te smoren? Dit laatste lijkt me voor de hand liggen, aangezien het internet bezaaid is met hele artikelen uit Trouw (zonder link), o.a. die van Bas de Vries zelf. Maar ja, die zullen dan wel geen kritiek op de verslaggeving van Trouw hebben gehad ... (nudge nudge wink wink)Wil je een lijstje met urls Bas? Geen moeite hoor, een kind kan googlen.
10:22 PM
Brendan said...
Stan, misschien als je het a la geenstijl aanpakt dat je dan wel uitgebreid mag citeren."Ik ben benaderd door de randmeaungeaul van Trouw die fapfapfapt op joernalisten die aandacht besteden aan het geweldige niveau van journalistieke verslaggeving. Kijk overigens hier (http://www.amnesty.nl/de_week_van/12344?PHPSESSID=d2f03c544431f5ecbd5abfcf29f21d66) naar de banden tussen Amnesty International en Trouw. Een krant waarvan een van de journalisten laatst nog beweerde "Beleggen in clusterbommen is financieel gezien een prima investering." Wat vind Amnesty eigenlijk van zo'n opmerking? Trouw, misschien wel de meest bewust onwetende krant van Nederland." Nog een tip, schrijf eens een briefje naar Google over verkeerd citeren, jullie hele archief staat daar gecached. Multimedia manager, laat me niet lachen.
11:07 PM
Brendan said...
Dit wil ik je ook niet onthouden, ik citeer, als dat mag van Bas de Vries: De directie praat ons bij over de gratis krant. Ik begrijp dat ons bedrijf er vooral in springt onder het motto: als wij het niet doen, doet een ander het wel. Wij gaan stug door met het verder versterken van Trouw, al zal dat zeker op de advertentiemarkt wel eens lastiger kunnen worden.’s Middags schrijf ik mijn rubriek 'brief van de hoofdredactie'. Gelet op mijn week, is het misschien goed de lezers bij te praten over de multimediale ontwikkelingen: het bewegend beeld rukt op en wij staan voor de vraag of en hoe wij ons daarin willen onderscheiden.De films in de dvd-box Movies that Matter, die wij met Amnesty hebben uitgebracht, maken duidelijk hoeveel kracht het bewegend beeld kan hebben. De ogen van het meisje uit 'Turtles can fly', die ik zondag beschreef, zie ik nog steeds. Ook de jongen zonder armen die met zijn mond het verband van het gezicht van een peuter trekt en de peuter zelf die door een mijnenveld scharrelt – ze zijn bij me gebleven. Al die nieuwsberichten kunnen zo makkelijk langs je heen glijden, totdat je een echt verhaal verteld wordt.Ik heb geen tijd gehad deze week meer films te zien. Het zijn ook geen films voor even tussendoor. Morgen naar ons huisje op Texel voor een lang weekeinde. Ik neem de box mee.En zo werd de wereld toch weer een betere plek. Frits zag namelijk op zijn DVD op Texel namelijk dat investeringen in landmijnen in ieder geval rendement opleverden.
11:22 PM

Geen opmerkingen: