woensdag 12 juli 2006

De Israelische Terreur 78










Anneke Jos Mouthaan, oprichtster van Een Ander Joods Geluid, stuurde me deze email:

'Lieve vrienden,
sommige van jullie zijn bekenden van mijn uit mijn arbeidszaam leven en hebben nu geen contact meer met mij. Toch stuur ik jullie deze berichten, omdat ik denk dat jullie net als ik onmachtig luisteren en kijken naar het nieuws in Gaza. Soms is een demonstratie of andere actie vorm net die druppel die de emmer doet overlopen, hoewel het meestal lijkt of je voor niets protesteert, denk maar aan de Berlijnse muur of de omslag in Z. Afrika.
( Ter info, ik ben niet zo fit meer, maar hoop spoedig nieuwe medicijnen te krijgen voor bloeddrukverhoging in mijn longaderen)
Neem me niet kwalijk dat ik je hiermee lastig val, en let op die eventuele demo op 22 juli! En geef het door aan jouw bekenden!
Met veel dank en een hartelijke groet,
Anneke Jos Mouthaan

----- Original Message -----
From: GroenLinks MiddenOostenwerkgroep
To: info@kvbroekhoven.speedlinq.nl
Sent: Tuesday, July 11, 2006 10:31 PM
Subject: Eindelijk een demonstratie tegen de ramp in Gaza
Beste belangstellende,Het geweld van Israel tegen 1,5 miljoen Gaza-bewoners gaat ongestraft door. Electriciteit, water, voedsel, medicijnen, alles is op. Huizen, wegen, bruggen, installaties worden vernield. Met de doorlopende bombardementen drijft men de bevolking tot wanhoop. Mensen worden vermoord, oud of jong, man of vrouw. Waarschijnlijk sterven er ook mensen door ontberingen en tekorten aan medische hulp, o.a. door het feit dat er geen noodvoorzieningen genoeg zijn i.v.m de vernielingen van de electriciteit.( denk aan nierdialyse, couveuse enz.)
Deze humanitaire ramp is de zoveelste die Israel over de Palestijnen doet komen.
Het protest is vrijwel afwezig, zelfs van de zijde van pro-Palestijnse organisaties. Men is ontmoedigd door de totale nonchalance van politiek, volk en media over dit schrijnende onrecht. De naam "zomerregen" die Israel aan deze oorlog gaf , geeft de onverschilligheid voor de slachtoffers op een cynische wijze weer. Nu zijn er dan toch enkele protestacties gepland.Op zaterdag 15 juli van 13 tot 14 uur zal een demonstratie worden gehouden op het Haagse Buitenhof bij de Israelische ambassade. Motto: Stop de oorlog tegen de Palestijnen. Wij roepen u op om hierbij aanwezig te zijn en te protesteren tegen de ontmenselijking van een volk door Israel.Inmiddels wordt ook gewerkt aan een grote demonstratie op zaterdag 22 juli te Amsterdam, waarschijnlijk op de Dam. Het organiseren daarvan is net opgestart. Van beide manifestaties houden wij u verder op de hoogte.
Vriendelijke groet,
Karel van Broekhoven'

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...