zondag 4 december 2005

Rome

Dit weekeinde verblijf ik in Rome om de Britse auteur Ronald Wright te interviewen over zijn boek 'A Short History of Progress.' Volgend voorjaar verschijnt het in de Nederlandse vertaling. Wright woont in Oost Canada, ik in Amsterdam, Rome is onze ontmoetingsplaats, het internet is het communicatiekanaal waardoor u dit kan lezen. Wereldwijd ontstaat er een alternatief, waardoor het monopolie op de berichtgeving van de officiele nieuwskanalen, de commerciele kranten en de publieke of commerciele omroepen, ophoudt te bestaan. Ik ben hier samen met Mattias IJlstra die veel van documentaire films afweet en zo mogelijk nog meer van culinaire hoogstandjes. Met hem langs deze delicatessenzaak op de Campo dei Fiori geweest, een feest was het, heerlijk gegeten in een nabijgelegen restaurant. Over een uur vertrekt mijn vliegtuig naar Amsterdam.

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...